Gå til innhold

Moobi still going strong (elendige drittselskap fortsatt, mao.)

NgZ

Anbefalte innlegg

Noen husker kanskje amobil-artikkelen om moobi fra i fjor. Vel, de har ikke akkurat blitt bedre.

Hva som skjedde når samboeren skulle bestille en mobiltelefon hos moobi (gjennom NetCom):

1: Først fungerer ikke bestillingsløsningen på nett, da hun aldri mottok kode på sms.

2: Derfor opprettet hun en support-ticket/mailveksling hos moobi

3: Her fikk hun beskjed om at de ikke kunne sende telefonen til den adressen hun hadde oppgitt, og de lurte på hva hennes folkeregistrerte adresse var.

4: De fikk den folkeregistrerte adressen, men det var litt frem og tilbake om forsendelsesmåte (om man måtte hente den ut personlig e.l.) Siden hun ikke ville ha den i postoppkrav til hennes folkeregistrerte adresse på andre siden av landet, spurte hun en gang til om det virkelig ikke var mulig å sende den til en annen adresse. Den mailen gadd de ikke engang svare på.

5:For å få telefonen sendt til hit, endret hun den folkeregistrerte adressen sin, og sendte dem skjemaet på nytt.

6: Den mailen svarer de heller aldri på. Her hadde vel de fleste gitt opp. Men neida, hun gjør et forsøk til. I hovedsak fordi hun har fri familie med meg, og en god venn av henne også er kunde hos NetCom. Derfor:

7: Sender hun en mail på nytt, uten ticket-# i emnefeltet (for å starte en ny support-tråd) så noen som svarer på mail kanskje kan se på saken hennes.

8: Og de bestiller den (overraskende raskt!) - men til FEIL ADRESSE og til FEIL PERSON. Den blir bestilt til meg, som er juridisk eier av abonnementet til den trådløse familien, og min folkeregistrerte bostedsadresse, som er på andre siden av landet.

Det kan godt hende NetCom har rettningslinjer som (av en eller annen merkelig grunn) sier at mobiltelefoner kun sendes til juridisk eier, men da burde vel moobi opplyse om det? De har jo uttrykkelig sagt at telefonen bare kunne sendes til hennes folkergistrerte adresse.

Gjennom hele saksgangen er de arrogante, spydige og absolutt ikke kundevennlige. Til slutt måtte vi bare ta kontakt med netcom, for det var uaktuelt å prøve å forholde seg til det udugelige drittselskapet.

Det er faen meg noe av det verste jeg har vært borti av kundeservice, jeg tror hele bedriften må værre gjennomsyret av dårlige holdninger og imponerende udugelighet. De fremstår rett og slett som fantastisk useriøse. Og jeg har kommunisert med kundeservicen til en del bedrifter, og jobbet med kundeservice et par steder også. Der jeg har jobbet/jobber hadde de aldri ansatt noen noen som ikke hadde en anelse om hva kundeservice var, og i tillegg gjorde denne typen udugelige feil. Men det er vel derfor de ender opp hos moobi,..

Hvis det jobber noen som faktisk har lyst å gjøre en good jobb hos moobi, synes jeg synd på dem. De må være i en frustrerende og svært ensom posisjon.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...