John-Abruzzi Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hei, jeg har akkuratt faatt til tradlost nettverk hjemme. Siden jeg bor i nabolag vil jeg sette passord slik at bare jeg kommer inn paa nettverket og slik at ingen andre kommer inn av naboer ol. Men aner ikke hvordan jeg gjor det... Noen som vet ? Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Eksakt framgangsmåte kommer ann på routeren din, men generellt må du logge deg inn på routeren og der finnes det sannsynligvis en meny for sikkehet. Derfra bør det være relativt enkelt å sette et passord. (Bruk WPA2) For å logge på routeren skriver du inn ip adressen din i nettleseren. Lenke til kommentar
John-Abruzzi Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 hehe. jeg har get. men skriv for dummies Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ta en titt på Nettverks-FAQ'en, og spesielt under "Sikring av trådløst nettverk" et stykke ned på siden. Denne guiden hjalp meg første gang jeg skulle sette opp trådløst nett. Som southparkman skriver er det vanskelig å beskrive steg for steg hvordan du gjør dette, uten å vite navn/modell på den trådløse routeren din. Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 get er levrandøren og ikke routeren. De har antakelig vis en boks som er koblet til der telefonlinja kommer inn i huset (modemet) og en boks som er koblet til i modemet igjen. Det er routeren. Hvis du kommer med navnet på den er det antagelig lettere å komme med en steg for steg måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå