petter268 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hei. Jeg lurte på om dere visste om noen GODE produkter og litt billige, som egentlig er en ekstern hardisk. Men jeg kobler den ikke til dataen via en usb, men via det trødløse. Om det er via nettverkskortet, eller hva det er, vet jeg egentlig ikke. Men planen er å ha en hardisk inne på et rom, der jeg kan alle filmene og bildene mine. Hardisken er på en måte en hardisk, men bare i et rom og ikke i pc'en. Jeg ser etter en med 1 Tb ++ lagringskapasitet. For å få det helt klart: Det er en boks jeg for eksempel lar stå på rommet mitt. Jeg har en bærebar PC nede i stua. Den kobler jeg opp til Tv'en via HDMI. Så trykker jeg meg inn på denne hardisken jeg trenger hjelp til å finne, deretter ser jeg filmen derfra. Jeg streamer via nettverket. Det må IKKE være noe kabling til den bærebare pc'en, og hardisken må ikke påvirke nettverket mitt. Takk for svar.! Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Bare et tips, å streame filmer, spesielt med HD kvalitet, fungerer svært dårlig over trådløst Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Kan ikke huske å ha sett en bluetooth hardisk. Det eneste jeg kan tenke meg er et trådløst aksespunkt eller ruter. Og en NAS, evt. hardisk som man kobler til over USB vist aksespunkt eller ruter støtter dette. Har selv 802.11G nett, og funker greit å streame ting med lavere kvalitet, men skal jeg ha noe med lit oppløsning så blir det for tregt. 802.11N vil vel sansynligvis hjelpe betraktelig, men man er også her avhengig av godt signal. Lenke til kommentar
NoNickAtAll Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Har en linksys wrt350 router med usb tilkobling. Har en ekstern usb disk (2.5") koblet til router og kjører mediedeling fra router. Fungerer utmerket trådløst. (har ikke prøvd HD filmer) Mvh NoNickAtAll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå