Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bytte skjermkort på en HP-laptop?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dessverre ikke det. Men er alt fra bluescreen, til at startmenyen blir fucked up, ting blir forstørret, masse prikker på skjermen, artifacs av mange slag med andre ord.

Disse problemene oppstår selv RETT etter oppstart, før skrivebordet er ferdig loadet, så regner ikke med at det er overoppheting som er problemet?

Lenke til kommentar

hvis du kjøpte Laptoppen ny i den tråden du opprettet 15/02/2008 (jeg googlet modelnr og din tidligere tråd var den første som poppet opp :p ) så er kanskje garantien gått ut ja. Men du har uansett 5 års reklamasjonsrett om Laptoppen er kjøpt som privatperson i Norge.

Lenke til kommentar

Det stemmer det, ble kjøpt på nyåret 2008. Hvordan går jeg frem for å benytte meg av reklamasjonsretten og hvilke rettigheter har jeg?

For å forklare det hele så sitter jeg nå med et produkt som er ubrukelig, plutselig blir skjermen svart, går til bluescreen eller artifacts over hele, dermed et det kun en "hard" shutdown" som "løser" problemet.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg jobber med HP laptoper til daglig. Du har fem års reklamasjonsrett i Norge på laptoper, så sant problemet ikke skyldes uvettig bruk. Høres ut som du har fått en standard- feil på skjermkortet ditt. Dermed vil det dekkes fullt og helt av reklamasjonen, uten kostnader for deg.

Ta kontakt med HP support (evt forhandler der du kjøpet maskinen), så ordner de service for deg. Det må sannsynligvis byttes hovedkort (siden skjermkortet er integrert).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...