Chris_lox Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hei! Jeg lurer på om det i det hele tatt er mulig å bytte skjermkort på en laptop? Har en hp 6753eo med gåent skjermkort og lurer på om det er mulig å bytte dette? Chris Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Du kan sende den inn, men bytte skjermkort som i en stasjonær er håpløst med mindre du har veldig gode kontakter. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Greia er at det er utenfor garanti, men er jo kjent sak at disse hp-ene hadde et problem. Derfor syns jeg det er for dumt å legge enda mer penger i lomma på HP. Får man kjøpt slike skjermkort, sett at jeg kjenner en som klarer å bytte det? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Du kan evt. google etter noen som selger skjermkort, eller sjekke Ebay. Er du sikker på at problemet ligger fysisk i skjermkortet og ikke noen sure skjermkort-drivere? Endret 11. september 2009 av Gavekort Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Er 100% sikker ang. drivere da jeg har prøvd originale samt moddede drivere. Skjermkortet gir artifacts selv ved vanlig bruk. Var en sak om det her på HW for en stund tilbake at mange av 8400gtm korta var dårlige. Elendig av HP å ikke opplyse om det, syns nå jeg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Har du skjermdump av smusset? Du kan kontrollere om det får tilstrekkelig med kjøling. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Har dessverre ikke det. Men er alt fra bluescreen, til at startmenyen blir fucked up, ting blir forstørret, masse prikker på skjermen, artifacs av mange slag med andre ord. Disse problemene oppstår selv RETT etter oppstart, før skrivebordet er ferdig loadet, så regner ikke med at det er overoppheting som er problemet? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Da er det dessverre fint lite å gjøre med saken, du kan jo grave i el-retur etter noen laptoper med ekstern skjermkort eller lete deg ihjel på ebay. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 hvis du kjøpte Laptoppen ny i den tråden du opprettet 15/02/2008 (jeg googlet modelnr og din tidligere tråd var den første som poppet opp ) så er kanskje garantien gått ut ja. Men du har uansett 5 års reklamasjonsrett om Laptoppen er kjøpt som privatperson i Norge. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Det stemmer det, ble kjøpt på nyåret 2008. Hvordan går jeg frem for å benytte meg av reklamasjonsretten og hvilke rettigheter har jeg? For å forklare det hele så sitter jeg nå med et produkt som er ubrukelig, plutselig blir skjermen svart, går til bluescreen eller artifacts over hele, dermed et det kun en "hard" shutdown" som "løser" problemet. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hei, Jeg jobber med HP laptoper til daglig. Du har fem års reklamasjonsrett i Norge på laptoper, så sant problemet ikke skyldes uvettig bruk. Høres ut som du har fått en standard- feil på skjermkortet ditt. Dermed vil det dekkes fullt og helt av reklamasjonen, uten kostnader for deg. Ta kontakt med HP support (evt forhandler der du kjøpet maskinen), så ordner de service for deg. Det må sannsynligvis byttes hovedkort (siden skjermkortet er integrert). Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Okay, jeg får prøve å ringe HP-support igjen. Forrige gang fikk jeg bare et snurt svar om at garantien var gått ut. Hvilket av telefonnummerene skal jeg bruke, de ramser opp relativt mange på sine nettsider og jeg blir ikke helt klok på de Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Det er sikkert enklere om du tar med maskinen til butikken du kjøpte den. Så bare sier du at du ønsker å reklamere på den, siden den er innenfor 5 år. Så tar de seg av reklamasjons- prosessen med HP. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Den er ikke kjøpt i en butikk, men gjennom webshoppen Yaha.no. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Det betyr ingenting. "Butikk" i denne sammenhengen er yaha.no Han mener bare at du tar det med selger, ikke HP direkte. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Okay, får sende en mail til Yaha og høre med de over helgen. Takk for all hjelp så lang, skal poste her når jeg får svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå