einst Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Fikk denne uken splitter ny laptop: Acer Aspire 5935G Første jeg gjør er å formatere disken for å bli kvitt vista og alt mulig Acerdritt jeg ikke ville ha. Så installerer jeg 32bits Windows 7 Professional (ikke no tullekopi, men som jeg har fått av Windows gjennom skolen) Etter at det er gjort skal jeg laste ned å installere driver til mitt nvidia GeForce GT 240M skjermkort. - Laster ned fra nvidia.com den driveren de sier jeg skal ha til det kortet og det operativsystemet. når jeg prøver å installere dette får jeg bare feilmelding og beskjed om at den ikke er kompatibel med systemet mitt. - Prøver så å laste ned den driveren acer.no sier jeg skal ha til mitt system. Denne funker fint å installere og jeg sjekker til og med at nVidia control panel funker. Da jeg må restarte pcn etter installasjonen skjer det jeg ikke skjønner, pcn starter på vanlig måte, jeg ser windows' loadingscreen men idet den skal gå over til velkomstskjerm blir skjermen svart, og jeg hører velkomstlyden til windows. Må slå av pcn, gå inn igjen i "Safe Mode" og restore settings til det det var før installasjonen. - Prøver på nytt med driveren acer sa jeg skulle ha, denne gangen med Mobility Modder. Ender opp med at akkurat det samme som sist skjer. Noen som har noen forslag? Er jo latterlig å kjøpe en laptop med så bra skjermkort, uten å få full nytte av det. Takker for svar Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Avinstaller alt du har installert som hører til skjermkortet ditt. Restart. Installer driver fra ACER på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå