Hareide Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) (Jeg er ikke interessert i å starte en diskusjon om behovet rundt gigabit ut til deltager. Det er mulig at "hakking" kunne blitt unngått med bedre utstyr, som kjører 100mbit. Det er ikke aktuelt å kjøpe en 10/100 mbit L2/L3 manageable switch for så å sette opp VLAN/QOS/prioritet på spilltrafikk) TG: Vi er en 10-20 stk som samles 2-3 ganger i året for å nerde. I den siste tiden har vi hatt litt problem med at kopiering medfører "hakking" i forhold til folk som spiller. Ser nå at det finnes gigabit switcher til under 1500kr. Da kan det for bli aktuelt å spleise på noe slikt. - Gigabit ut til deltager (dersom vi skal kjøpe noe nytt/brukt) - 24 porter - Tviler sterkt på at vi noen gang kommer til å passere 100 deltagere. - 1-4 miniGBIC porter hadde vært greit (ikke et krav) Utstyret vi har hatt tilgang til hittil: 2x 24 Porters - HP ProCurve Switch 2124 (tom modul plass) 1x 24 Porters - 3Com Baseline 2024 (3C16471B) Hva vi tenker litt på: Kjøpe nytt: SMCGS24 https://prisguiden.no/product.php?product_id=16518 ca 1400,- ink frakt Finne noe brukt: (ebay kupp?) Dell PowerConnect 5324/5234 Linksys SRW2024 (bite i det sure gresset og nøye seg med: SR2024) Leie?: PolarParty <- Har en del SRW2024 som jeg har veldig troen på! KANDU? (I utgangspunkter er vi vel få til å leie inn utstyr, men savnet en tråd om dette!) Det var vel mine tanker. Noen med erfaring med SMCGS24? Noen som har noen gode forslag? Endret 13. september 2009 av Hareide Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 d-link sin 1224t funker utmerket på bord, kan også brukes som core for små nettverk. Lenke til kommentar
Hareide Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Mulig jeg har kastet penger ut av vinduet nå, men tok en liten sjanse på ebay. Fikk en brukt Linksys SRW2024 til 92$. Den har en sprekk bakenden av chassiet, men tviler på at det har så veldig mye å si. Litt sjansespill å by på noe fra en person med kun 1 salg fra før av. Blir morsomt å se om det dukker opp noe i posten etter hver Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 som jeg nevnte i en annen tråd her, det er ikke alltid hastigheten på switchen som avgjør om det hakker eller ikke når noen laster og andre spiller, det kan være switchens evne til å håndere pakker. Billige switcher hånderer pakker dårligere enn dyrere switcher. Men nå kan du jo komme med en tilbakemelding på om løsningen deres fungerer når du har testet litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå