Xander^ Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) God ettermiddag! Jeg har en liten utdatert laptop som jeg leker meg med.. har installert Ubuntu 9.04 server og plages med å få window managers til å fungere.. Har prøvd KDE, Gnome og nå sist fluxbox. Jeg får rett og slett ikke bilde etter jeg installerte xorg og fluxbox. Skjermen er helt svart etter jeg starter med "startx". Dette var ikke et problem når jeg prøvde med Windows XP. Dette er riktig nok en grå utdatert laptop.. 500 mhz mobile celeron 128 MB ram 8 GB disk Om dere trenger output fra terminal så må jeg vite hvordan jeg lagrer det i en tekstfil over på en usbpenn. edit: Det står L7300/L7200 og Evercom etter eller annet under laptopen Endret 11. september 2009 av Xander^ Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Det er ikke sikkert at Ubuntu konfigurerer xinitrc for deg når du innstalerer en DE på server versjonen. Jeg ville enten konfigurert den manuelt eller byttet til runlevel 5 og logget inn med GDM/KDM. Lenke til kommentar
olear Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Burde være nok for Fluxbox: echo exec startfluxbox > ~/.xinitrc så startx. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Det er ikke sikkert at Ubuntu konfigurerer xinitrc for deg når du innstalerer en DE på server versjonen. Jeg ville enten konfigurert den manuelt eller byttet til runlevel 5 og logget inn med GDM/KDM. Jeg har tidligere prøvd med rene desktop installs Burde være nok for Fluxbox: echo exec startfluxbox > ~/.xinitrc så startx. Svart skjerm fortsatt Anywho.. kan det ha noe med at laptopen har en funksjon der jeg kan velge mellom to skjermer? Når jeg trykker Fn + F8 så kommer det bare flimmer.. virker som det er åpningsvinduet til fluxbox edit: Har egentlig slått av muligheten for å bytte i BIOS.. Huket av for LCD only Endret 11. september 2009 av Xander^ Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Det er kanskje døfødt å få det til å fungere eller? :/ Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Gi oss output av startx du, så er det kanskje mulig å se hva problemet faktisk er. Monter feks den USB stikka og gjør: startx &> /sti/til/fil/hvor/output/lagres Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 X.Org X Server 1.6.0 Release Date: 2009-2-25 X Protocol Version 11, Revision 0 Build Operating System: Linux 2.6.24-23-server i686 Ubuntu Current Operating System: Linux Caenis 2.6.28-11-server #42-Ubuntu SMP Fri Apr 17 02:48:10 UTC 2009 i686 Build Date: 09 April 2009 02:10:02AM xorg-server 2:1.6.0-0ubuntu14 ([email protected]) Before reporting problems, check http://wiki.x.org to make sure that you have the latest version. Markers: (--) probed, (**) from config file, (==) default setting, (++) from command line, (!!) notice, (II) informational, (WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown. (==) Log file: "/var/log/Xorg.0.log", Time: Mon Sep 14 12:31:59 2009 (==) Using config file: "/etc/X11/xorg.conf" The XKEYBOARD keymap compiler (xkbcomp) reports: > Warning: Type "ONE_LEVEL" has 1 levels, but <RALT> has 2 symbols > Ignoring extra symbols Errors from xkbcomp are not fatal to the X server xmodmap: unable to open file '/home/claus/.Xmodmap' for reading xmodmap: 1 error encountered, aborting. Failed to read: session.ignoreBorder Setting default value Failed to read: session.forcePseudoTransparency Setting default value Failed to read: session.colorsPerChannel Setting default value Failed to read: session.doubleClickInterval Setting default value Failed to read: session.tabPadding Setting default value Failed to read: session.styleFile Setting default value Failed to read: session.styleOverlay Setting default value Failed to read: session.slitlistFile Setting default value Failed to read: session.appsFile Setting default value Failed to read: session.tabsAttachArea Setting default value Failed to read: session.cacheLife Setting default value Failed to read: session.cacheMax Setting default value Failed to read: session.autoRaiseDelay Setting default value Failed to read: session.screen0.opaqueMove Setting default value Failed to read: session.screen0.fullMaximization Setting default value Failed to read: session.screen0.maxIgnoreIncrement Setting default value Failed to read: session.screen0.maxDisableMove Setting default value Failed to read: session.screen0.maxDisableResize Setting default value Failed to read: session.screen0.workspacewarping Setting default value Failed to read: session.screen0.showwindowposition Setting default value Failed to read: session.screen0.autoRaise Setting default value Failed to read: session.screen0.clickRaises Setting default value Failed to read: session.screen0.defaultDeco Setting default value Failed to read: session.screen0.rootCommand Setting default value Failed to read: session.screen0.tab.placement Setting default value Failed to read: session.screen0.windowMenu Setting default value Failed to read: session.screen0.noFocusWhileTypingDelay Setting default value Failed to read: session.screen0.followModel Setting default value Failed to read: session.screen0.userFollowModel Setting default value Failed to read: session.screen0.workspaces Setting default value Failed to read: session.screen0.edgeSnapThreshold Setting default value Failed to read: session.screen0.window.focus.alpha Setting default value Failed to read: session.screen0.window.unfocus.alpha Setting default value Failed to read: session.screen0.menu.alpha Setting default value Failed to read: session.screen0.menuDelay Setting default value Failed to read: session.screen0.menuDelayClose Setting default value Failed to read: session.screen0.tab.width Setting default value Failed to read: session.screen0.tooltipDelay Setting default value Failed to read: session.screen0.menuMode Setting default value Failed to read: session.screen0.overlay.lineWidth Setting default value Failed to read: session.screen0.overlay.lineStyle Setting default value Failed to read: session.screen0.overlay.joinStyle Setting default value Failed to read: session.screen0.overlay.capStyle Setting default value Failed to read: session.screen0.allowRemoteActions Setting default value Failed to read: session.screen0.clientMenu.usePixmap Setting default value Failed to read: session.screen0.tabs.usePixmap Setting default value Failed to read: session.screen0.tabs.maxOver Setting default value Failed to read: session.screen0.tabs.intitlebar Setting default value Failed to read: session.screen0.focusModel Setting default value Failed to read: session.screen0.tabFocusModel Setting default value Failed to read: session.screen0.focusNewWindows Setting default value Failed to read: session.screen0.rowPlacementDirection Setting default value Failed to read: session.screen0.colPlacementDirection Setting default value Failed to read: session.screen0.windowPlacement Setting default value Failed to read: session.ignoreBorder Setting default value Failed to read: session.forcePseudoTransparency Setting default value Failed to read: session.colorsPerChannel Setting default value Failed to read: session.doubleClickInterval Setting default value Failed to read: session.tabPadding Setting default value Failed to read: session.styleFile Setting default value Failed to read: session.styleOverlay Setting default value Failed to read: session.slitlistFile Setting default value Failed to read: session.appsFile Setting default value Failed to read: session.tabsAttachArea Setting default value Failed to read: session.cacheLife Setting default value Failed to read: session.cacheMax Setting default value Failed to read: session.autoRaiseDelay Setting default value Failed to read: session.screen0.opaqueMove Setting default value Failed to read: session.screen0.fullMaximization Setting default value Failed to read: session.screen0.maxIgnoreIncrement Setting default value Failed to read: session.screen0.maxDisableMove Setting default value Failed to read: session.screen0.maxDisableResize Setting default value Failed to read: session.screen0.workspacewarping Setting default value Failed to read: session.screen0.showwindowposition Setting default value Failed to read: session.screen0.autoRaise Setting default value Failed to read: session.screen0.clickRaises Setting default value Failed to read: session.screen0.defaultDeco Setting default value Failed to read: session.screen0.rootCommand Setting default value Failed to read: session.screen0.tab.placement Setting default value Failed to read: session.screen0.windowMenu Setting default value Failed to read: session.screen0.noFocusWhileTypingDelay Setting default value Failed to read: session.screen0.followModel Setting default value Failed to read: session.screen0.userFollowModel Setting default value Failed to read: session.screen0.workspaces Setting default value Failed to read: session.screen0.edgeSnapThreshold Setting default value Failed to read: session.screen0.window.focus.alpha Setting default value Failed to read: session.screen0.window.unfocus.alpha Setting default value Failed to read: session.screen0.menu.alpha Setting default value Failed to read: session.screen0.menuDelay Setting default value Failed to read: session.screen0.menuDelayClose Setting default value Failed to read: session.screen0.tab.width Setting default value Failed to read: session.screen0.tooltipDelay Setting default value Failed to read: session.screen0.menuMode Setting default value Failed to read: session.screen0.overlay.lineWidth Setting default value Failed to read: session.screen0.overlay.lineStyle Setting default value Failed to read: session.screen0.overlay.joinStyle Setting default value Failed to read: session.screen0.overlay.capStyle Setting default value Failed to read: session.screen0.allowRemoteActions Setting default value Failed to read: session.screen0.clientMenu.usePixmap Setting default value Failed to read: session.screen0.tabs.usePixmap Setting default value Failed to read: session.screen0.tabs.maxOver Setting default value Failed to read: session.screen0.tabs.intitlebar Setting default value Failed to read: session.screen0.focusModel Setting default value Failed to read: session.screen0.tabFocusModel Setting default value Failed to read: session.screen0.focusNewWindows Setting default value Failed to read: session.screen0.rowPlacementDirection Setting default value Failed to read: session.screen0.colPlacementDirection Setting default value Failed to read: session.screen0.windowPlacement Setting default value Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Og hva skjer etter det? Dør serveren? Det kan du enklest sjekke med å være koplet til via ssh. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg antar dette skjedde: *Maskina "låste seg" i sann Windows stil, dog den var fortsatt fult mulig å nå via SSH. *X server hadde for mange feil til å stenge seg av? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Jeg slo av powerknappen og ventet på svar fra dere, det skjedde Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hvis det er innstillingen din så kan du godt kalle det "døfødt" (jmfr post #5) ja. I min forrige post mente jeg forresten X serveren. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Innstillingen min er det ingenting galt med Jeg har ikke sjekket om jeg får kontakt via SSH, skal teste det senere Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg har ikke sjekket om jeg får kontakt via SSH, skal teste det senere Install ssh Start ssh installer putty på den andre maskina skriv in ifconfig eller iwconfig for å få IP Og bruk IP'n til å koble til SSH maskina via putty "startx -v" burde fortsatt være vaid da. Men tror det er xorg server som ikke liker chipsette ditt på PC'n da. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Jeg har ikke sjekket om jeg får kontakt via SSH, skal teste det senere Install ssh Start ssh installer putty på den andre maskina skriv in ifconfig eller iwconfig for å få IP Og bruk IP'n til å koble til SSH maskina via putty "startx -v" burde fortsatt være vaid da. Men tror det er xorg server som ikke liker chipsette ditt på PC'n da. Putty gir samme resultat som jeg har postet tidligere, men nå har jeg kontakt via putty mens skjermen har blackout Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 xmodmap: unable to open file '/home/claus/.Xmodmap' for readingxmodmap: 1 error encountered, aborting. Failed to read: session.forcePseudoTransparency Setting default value Failed to read: session.colorsPerChannel Setting default value Failed to read: session.doubleClickInterval Setting default value Failed to read: session.tabPadding Setting default value Failed to read: session.styleFile Setting default value Så hva er R/W permissionene til .Xmodmpd i /home/claus ? Loggen din påstår at den er feilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå