PzMan Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Som tittelen hinter om sitter jeg her og lurer på hvilket versjon av Win7 OS'et jeg skal velge - 32 eller 64 bits. PC'en bruker jeg mest til arbeid og noen ganger med spill. Konfigurasjonen (de relevante delene) er følgende: CPU: E6300 @ 2800 Mhz RAM: 2 GB (DDR2) Kan noen komme noen argumenter med hva slags produkt jeg bør gå for? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Det er ingen ulemper med 64-bit lenger. Med mindre du har eldgamle ting som bare har 32-bit drivere. Lenke til kommentar
Kuza Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Siden du har 2 Gb ram, hadde jeg valgt 32 bit. 32 bit klarer å ta i bruk maks 4 Gb ram som standard. Hvis man har mer enn det, så velger man 64 bit. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ingen vits med 32-bit, like greit å gå for 64-bit. Lenke til kommentar
Kuza Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) 64 bit versjonen tar i bruk litt mer ram enn det 32 bit gjør, ingen stor forskjell, men hvis man har bare 2 Gb ram, så sparer man litt ved å velge 32 bit. Men som sagt, er ikke en stor forskjell og sikkert ikke noe man legger merke til, så er ikke så farlig hva man velger. Endret 11. september 2009 av Kuza Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Fair enough. Men jeg lurer på følgende: 64 bits OS vil være mer ressurs krevende en 32 bits OS. Stemmer dette? Samtlige av applikasjoner jeg bruker er 32 bits applikasjoner - vil de klare å utnytte ekstra ram (hvis jeg f.eks velger å kjøpe ekstra ram slik at jeg får totalt 8 gb) Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Skal du ha 8 GB ram skal du definitivt gå for 64-bit. Nei, du får ikke utnyttet det med 32-bit. Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Nei, du får ikke utnyttet det med 32-bit. Jeg tolker den setningen slik at 32 bit applikasjoner klarer ikke å utnytte mer enn 3,5 gb av ram noe som gjør at jeg velger 32 bit versjonen av OS'et. Takk for svarene jeg fikk. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Men hvis du har 2 programmer som har lyst på masse RAM. Så kan det ene få 3.5GB RAM samtidig som det andre kan få 3.5GB RAM. Er jo ikke noe vits i å ha 32-bit. Sparer ikke noe på det. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Tenk litt fremover, plutselig finner du ut at pcen ikke holder mål. Og når du da skal ha deg ny pc med mer ram, så er 64 bit lurt. Lenke til kommentar
Reddog Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg har litt samme problem. Jeg har en AMD Athlon 64 X2 Dual 6000+, som vistnok støtter 64 bit Jeg har 4 gig DDR2 ram i kassen. Jeg har kjøpt en SSD disk, og et Radeon HD4890, og jeg skal bestille nytt HK, I7 CPU, og DDR3 Ram. Men mens jeg venter på neste lønning tenkte jeg å putte inn SSD disken i dagens pc, og kjøre litt test av Win7 Jeg bruker Pcen mest til jobbing, surfing og Photoshop. Det hender det blir noen runder med TeamFortress 2 av spill. Men det er stort sett det. Hvilken versjon av Win7 bør jeg teste? Ultiame? Professional? Noen synspunkter? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Jeg har litt samme problem.Jeg har en AMD Athlon 64 X2 Dual 6000+, som vistnok støtter 64 bit Jeg har 4 gig DDR2 ram i kassen. Jeg har kjøpt en SSD disk, og et Radeon HD4890, og jeg skal bestille nytt HK, I7 CPU, og DDR3 Ram. Men mens jeg venter på neste lønning tenkte jeg å putte inn SSD disken i dagens pc, og kjøre litt test av Win7 Jeg bruker Pcen mest til jobbing, surfing og Photoshop. Det hender det blir noen runder med TeamFortress 2 av spill. Men det er stort sett det. Hvilken versjon av Win7 bør jeg teste? Ultiame? Professional? Noen synspunkter? du trenger ikke Ultimate i alle fall om du vurderer Pro. De to utgavene er helt like, med unntak av muligheten til å bytte språk via update (det problemet har jeg fikset, se signatur) og Bitlocker. Men om det virkelig blir lik pris på de to her i Norge så kan du jo like godt velge Ultimate, om ikke tar du den som er billigst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå