Gå til innhold

Den store X Factor-tråden!

Anbefalte innlegg

Ja, i kveld begynner TV2s største underholdningssatsing noensinne! I denne tråden skal alt snakk om og rundt X Factor taes.

Vinneren av «X Factor» får platekontrakt med Sony Music. I tillegg følger managementavtale, turnéplan og musikkvideo laget av den norske stjerneregissøren Ray Kay.

Programleder: Charlotte Thorstvedt

Dommere: Jan Fredrik Karlsen, Mira Craig og Peter Peters

Sendetid: Fredag 20.00 (TV2)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synd så mange mangler kapasitet til å se at Jan Fredrik har god kompetanse til å dømme.

Samme ser vi i USA og England, mange hater Simon Cowell for hans meninger, men mange ser ikke hvilket geni han er. Jan Fredrik har kanskje en fot innenfor musikkindustrien og har skarpe meninger men jeg kaller han ikke et geni, han er bare en god dommer og jeg tror ikke jeg ville hatt noen annen på denne programmet hvis jeg satt i ledelsen :)

Jeg var med han hele veien egentlig, leste mange på VG sin debatt som sa at 15 åringen hadde potensiale, jeg er enig men husk en ting... I X-Factor skal man finne det LILLE EKSTRA....ikke en sossete 15 åring med for mye makeup og for godt selvbilde, hun gikk i en felle. Kommer man inn med for høy selvtillit så blir man slått ned i grusen, en enkel og hard lærepenge. Jeg kjenner en av de som jobbet på Britains Got Talent i 2008 som konstaterte det samme, de med en trimmet hjerne kan også komme frem til dette på egenhånd :)

Nå over til programmet.

Det var litt for kort og litt for melket ut, dette blir ingen braksuksess. Vi ser den klassiske sørpa hvor man hyper for sterkt opp i forvegen, tro meg dette var en bra forestilling for noen og en LITT skuffende for andre, det kommer helt an på skolekarakterer (intellekt) og musikksmak :p

Ikke ta det jeg sier om intellekt og musikksmak vondt opp, skriver dette i det kritiske og halvveis humoristiske hjørnet.

Konklusjonen min er følgende, de har ingen braksuksess som håpet og hypet opp til, men de har ett meget godt program som vil bli sett av mange inkludert meg.

Vi får se om formatet endrer seg etterhvert, jeg er fornøyd med at de klarte å holde "cheesyness" ute i store deler av programmet, dette betyr dumme spøker etc...med andre ord Xtra Factor UK materiale.

En god ting de gjorde riktig var å vri på det vi forventer, akkurat i det vi forventer den koselige Madcon managerens ja sier han nei, jeg satt og ventet på et nei i hele pausen. Ikke av ondskap men av tanke på programmets kvalitet, dette er grunnen til at jeg vil fortsette å se, de holder seg ikke til det vanlige formatet, selvsagt hadde de topp-auditionen på slutten som alle andre men de har evnen til å vri og ikke være for snille.

Kort og godt et interessant program som jeg håper holder koken videre ut sesongen, pass på og holde fast i oss seere og bruk mer vidvinkel og closeups på de 100 som møtte opp i Oslo....selv om de sa 1000 :p

Litt stokket om her og der, tilgi meg - Er litt trøtt ;)

Endret av Ole Van Dole
Lenke til kommentar

I den andre X Factor-tråden skrev jeg dette, og poster det her

I dag skal den tidligere norskvikaren min på ungdomsskolen opptre på X-factor. Tror det er i dag, siden de viser auditionen fra Bergen i dag tongue.gif Han er sykt space, morsom og ganske... rar tongue.gif

http://www.tv2underholdning.no/xfactor/er-...on-2893982.html

Her kan du se han!!

Den gamle norskvikaren min, som sendes på TV innen den neste halvtimen ;) Enjoy!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...