Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Cybercity Internett

Anbefalte innlegg

I begynnelsen av 2000 så jeg en annonse for Cybercity Internett der man ble tilbudt fri bruk av internett over isdn/modem til fast månedspris (595,-). Dette hørtes jo veldig forlokkende ut, og jeg bestilte umiddelbart. Fra dag 1 opplevde jeg problemer; elendig linjekapasitet, opptattsignal når man skulle ringe opp, og ikke minst utestengelser på feil grunnlag. Annonsen sa "Fri bruk, fast månedspris", og ingen restriksjoner. Jeg ble faktisk utestengt 2 ganger, ettersom de mente jeg brukte linja for mye(!) Etter mye krangling fikk jeg åpnet abbonementet igjen, men det skulle vise seg å ta 5 dager, selv om jeg ble lovet at dette skulle skje umiddelbart. I ettertid forandret de tilbudet til å ikke lenger være fri bruk, så de tok seg nok vann over hodet med tanke på feilvurdering av kundemasse og linjekapasitet.

Grunnen til dette innlegget, er at jeg om kort tid skal i Forliksrådet med denne saken. Det var jo uaktuelt for meg å betale fullpris for en tjeneste som innebar så mye problemer; elendig linjekapasitet, problemer med å koble opp mot noden pga opptattsignal, og ikke minst uberettiget utestengelse + ventetid for å få åpnet kontoen igjen.

Jeg hadde satt stor pris på å høre fra andre som har hatt liknende problemer eller dårlige erfaringer med Cybercity Internett.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg hadde "to timer daglig" abonnementet, først med analog, etterhvert med ISDN.

56K analog fungerte utmerket, men straks jeg fikk ISDN møtte jeg problemer. Stadig opptatt i pressperioder (ettermiddager og søndag), hyppige frakoblinger (måtte stadig gjenopprette koblingen 3-4 ganger i løpet av en to-timers økt.

Typisk underkapasitetsproblemer.

En kamerat av meg hadde samme abonnement som deg. Han ble alltid frakoblet etter en viss periode (tror det var tre døgn). Når han da var koblet fra måtte han vente noen timer før han fikk koble opp igjen. Han hadde også flere av problemene du beskriver over; stadig frakobling, opptatt osv.

Han gikk forøvrig også med planer om å holde tilbake på betalingen på grunnlag av at han ikke fikk den tjenesten han hadde bestilt. Tror han dreit i hele saken straks han fikk ADSL...

Znake

Lenke til kommentar

Jeg hadde det i et halvt år før jeg fikk ADSL. Det fungerte bra (med ISDN) - og linjekapasiteten var det ikke noe å si på. Kan ikke huske at jeg fikk opptatt-signal eller andre problemer.

Jeg har bare gode erfaringer med Cybercity.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også dette abbonementet, uten problemer med utestengelse, opptatt, ustabilitet. Brukte det nesten 24 timer i døgnet.

Hadde også et annet abbonement hos CC, uten problemer.

Du kan jo også poste en melding på news, no.it.tjenester.nettilbydere.

Gandi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...