onlineX Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hei. Jeg har en gammel datamaskin med windows xp. Windowsen har nå krasjet og jeg kan ikke logge inn, heller ikke via safemode. Har tenkt å reparere windows men pcen booter ikke med cd\dvd. Cden er bootable for jeg har skiftet windows flere ganger før. Cden blir lest av cd-rom. Press any key to boot from cd-rom kommer altså ikke opp. noen som har noen ideer ? takk for all hjelp Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ja, gå inn i bios og forandre boot rekkefølgen. Lenke til kommentar
onlineX Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Ja, gå inn i bios og forandre boot rekkefølgen. Det har jeg gjort. Har brukt alle variasjoner. til og med boot from cd-rom på all tre i biosen. Pcen bruker noen sekunder på ''boot from ATAPI Cd-rom'' der det egentlig skal komme opp''press any key to boot from cd-rom''også kommer jeg innpå safe-mode sia og må restarte pcen for kommer ikke i sikkermodusen. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Om du har en minnepenn kan du legge windows på den, og se om det virker. Lenke til kommentar
onlineX Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Fikk fiksa det. Jeg satte første boot device på floppy, andre på Cd-rom og deaktivert den tredjen så funka det helt greit. Jeg reparerte windosen som ikke funket. men nå restarter pcen seg når windows logoen kommer opp og loader. Dvs. at operativsystemet kommer ikke opp. http://www.computerhope.com/issues/ch000217.htm kan være behjelpelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå