Nor-MAL Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Jeg har en HP Pavilion dv9000 (dv9665eo) som w knappen har tatt natten ved at gummi foringen bak har slit seg ihjel. Hva er det jeg skal søke etter for å finne ett nytt tastatur til den, evt hvor det er billig/billigst i dette landet? Vil gjerne vite prisen for ett slikt erstatningstastatur i norge, du kan gjerne nevne pris for andre laptops =) Evt nevne ett sted ellers i verden som kanskje har norsk versjon av tastaturet? =) Endret 11. september 2009 av Nor-MAL Lenke til kommentar
Nor-MAL Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Bump? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Et triks når det er bare enkeltknapper som har blitt utslitt er å ta gummiknottene fra andre taster som du bruker lite. Finner du et tastatur med identisk gummiknottstørrelse kan du også ta gummiknotter fra det. Lenke til kommentar
Nor-MAL Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 De er limt fast de gummiknottene, pluss at jeg greide å knekke en av plastikk taggene under W knappen. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) eet nordic som er hp merkeverksted har HP Keyboard NRL Scandinavian til 283kr + moms/frakt. det står merket med dv9000 men fant ikke treff på akkurat din modell i 9000 serien, de fører deler til alle hp maskiner så ville ringt de og kontrollert om det dv9000 er riktige for din modell evnt om det ikke er riktige kan de nok skaffe. Endret 11. september 2009 av cruzader Lenke til kommentar
Nor-MAL Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Fant siden http://www.machinaelectronics.com/store/keylab/ som selger tastene enkeltvis. Men HP liker vel å gi kundene sine ett sleipt billig tastatur i visse laptop'er, eller alle laptop tastatur med samme hengsel/ledd type? Jeg vil da regne med at det er billigere å la gummifjærene bli limt til basen enn å montere dem enkeltvis, og at kundene blir vel nødt til å kjøpe ett helt nytt tastatur når en tast eller flere taster blir ødelagte? Hvis det hadde vært slik at jeg bare trengte å ta en gummifjær fra en annen tast, så hadde jeg ikke trengt å gjøre noe egentlig. Jeg har valget mellom å prøve å kjøpe taster eller tastatur, eller dra til elkjøp og klage. Laptop'en er ikke eldre enn 2 år. Men dette kommer dere sikkert til å le av, men jeg har jo ikke akkurat gjort slik at det blir enkelt å vise at dette var slitasje av vanlig bruk (Jeg har jo trykket den tasten utrolig mange ganger! xD), når jeg så og si har ødelagt tasten helt ved å prøve å fikse det selv fordi jeg hadde bruk for den (Jeg var trøtt på tidspunktet) =/ Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 hp gir stortsett bra tastatur i maskinene, men det skjer jo som med alt annet at det noen dårlige sniker seg forbi stikkprøver/tester. forøvrig har du prøvd ringe hp om det er noe de vil ta som garantisak? jobber selv med hp laptopper og tastaturskader om ikke sett på som brukerfeil men dårlig tastatur er garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå