Gå til innhold

Streker enorm i brystet under dips?


Knife

Anbefalte innlegg

Hallo, jeg trener Weighted Dips. Og det streker enormt i brystet når jeg går ned, det er liksom litt vondt. Jeg kan så si at jeg en gang tok 20kg på dips så røk en sene i brystet, og måtte holde meg vekke fra all bryst trening ganske lenge. Og nå trener jeg med 12-14kg og streker enormt i brystet, hva burde jeg gjøre? (trener med 5x5 på dips)

 

video:

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Allright ;)

 

Jeg ville prøvd å henge det rundt nakken, slik at du lener deg mer forover.

Selv fikk jeg vondt i brystet når jeg tok de så "rett-opp-og-ned" som du gjør på filmen, men etter å få lent meg mer fremover, så har dette blitt stjerne :)

 

EDIT: film

 

Kan også ta det rundt livet, men som du ser, så lener han seg mye mer fremover :) Endret av Alekz88
Lenke til kommentar

Hadde samme problemet når jeg tok dips. Gikk og spurte de på treningsenteret og de sa "skal gjøre vondt, du må bare presse deg!" Dette gjorde jeg, pressa meg til tårer hver økt jeg hadde dips. Og nå sitter jeg her med "varige men" etter dette. Kan ikke ta dips lenger, da kassa er ødelagt. Kjenner det knekker i brystbeinet til tider og, så ikke kjør på om det gjør vondt!

Lenke til kommentar

Nettopp. Kompetansen på de fleste "vanlige" treningssentere er temmelig lav. Ditt eksempel er jo et bevis på dette! Man ser også ofte at såkalte personlige trenere anbefaler pulldowns bak nakken, dette er også en av de mindre heldige øvelsene.

 

Dips skal taes fremoverbøyd, da skal det heller ikke gjøre vondt :)

Lenke til kommentar

Hintet er at hvis noe gjør vondt så er ikke kroppen lagd for å tåle påkjenningen. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å forstå og gjøre justeringer etter. Hvis du driver med idrett for å tjene penger så kan jeg til en viss grad forstå at man ignorerer problemene, men da bør man være klar over at man ofrer helsa for penger.

Lenke til kommentar

Kanskje du rett og slett ikke er så sterk at du skal ta 20kg enda da? ;)

 

Mange trener over evne. Da trener de slik at det går utover teknikk! Dette ser kanskje kjempebarskt ut for de som ikke har mye peiling, men de som vet hvordan det skal taes, vil bare le lett av det.

 

Trener du med feil teknikk blir du ikke sterkere, du vil nok heller bare bygge opp feil med kroppen din! Tren riktig, med riktig vekt!

Lenke til kommentar

Det kan være riktig, tror nok første gang jeg tok 20kg var jeg ikke sterk nok for det. Men når jeg trener med 10-14kg og klarer lett å ta 10 reps så, tror jeg nok at jeg er sterk nok for det.

Jeg får også litt små vondt i brystet av å ta dips uten vekt i det heletatt, og har begynt å merke litt under push ups også :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...