Gå til innhold

Skjermen blinker flere ganger i minuttet

CurSe

Anbefalte innlegg

Hei! Av en eller annen grunn så har skjermen min begynt å blinke, alt var helt fint i går, men nå er det noe galt. Med blinking så mener jeg at skjermen blir helt svart, bildet kommer opp igjen, blir svart en gang til og så kommer bildet tilbake og blir der fram til neste blink. Dette skjer 1-2 ganger i minuttet så det er utrolig irriterende å sitte med datamaskinen. Noen som vet hva som kan være galt?

Har et Radeon X1900GT kort i maskinen og tenkte at hvis jeg oppdaterer driverne til skjermkortet så forsvinner kanskje problemet, men nei.. Når jeg går inn på ATI sine sider så får jeg opp " Unauthorized Download " når jeg prøver å laste ned driverpakken til mitt skjermkort, hvorfor det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en ganske ny skjerm eller har den fungert lenge?

Kan være panelet pg firmwaren men da begynner det ikke ut av det blå.

Sjekket kontaktene , evt i begge ender?

Byttet kontakt på skjermkortet?

Testet skjermen på en annen pc?

Evt skjermkortet på en annen pc.

Kjørt driversweeper før du legger inn nye drivere?I sikkerhetsmodus.

Blir skjermen svart som strømbrudd? Eller svart som signalfeil, dvs du får opp no signal, eller DVI, analog-aoto tekst osv.

Endret av War
Lenke til kommentar
Er det en ganske ny skjerm eller har den fungert lenge?

Kan være panelet pg firmwaren men da begynner det ikke ut av det blå.

Sjekket kontaktene , evt i begge ender?

Byttet kontakt på skjermkortet?

Testet skjermen på en annen pc?

Evt skjermkortet på en annen pc.

Kjørt driversweeper før du legger inn nye drivere?I sikkerhetsmodus.

Blir skjermen svart som strømbrudd? Eller svart som signalfeil, dvs du får opp no signal, eller DVI, analog-aoto tekst osv.

- Ikke så veldig ny skjerm, den er kanskje fra 2006 eller der omkring hvis jeg husker rett. Kjøpte den da Intel kom med sin E6600 CPU

- Har sjekket kontaktene og de er i, men har ikke byttet kontakt.

- Har ikke testet skjermen/skjermkortet på en annen pc, det kan bli vanskelig å gjennomføre.

- Har ikke kjørt driversweeper, får ikke lastet ned nye drivere som medfører at det ikke blir noen installasjon :wee:

Skjermen er på hele tiden når det skjer, så det blir ikke som under et strømbrudd. Jeg får heller ikke opp noen meldinger på skjermen når dette skjer så signalfeil kan vi kanskje også utelukke. Maskinen fryser 1sek før skjermen blir svart, skjermen blinker og bildet kommer tilbake og maskinen fungerer som normalt før neste blink kommer og det samme gjentar seg.

Det som er merkelig er at nå fungerer skjermen som normalt etter at den har oppført seg som en tulling i rundt 3t med å blinke jevnt og trutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...