Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skoleoppgave: Hvordan kom hitler til makten i tyskland?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei :) Jeg har en sånn engelsk oppgave der jeg skal finne ut "How and when did Adolf hitler come to power in Germany?".

 

Så jeg lurte på om noen av dere kunne litt om det, eller om noen kunne noen bra engelske linker om det :)

 

Trenger ikke så mye info siden jeg skal bare snakke i 3-5 minutter :)

 

 

Takk

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Hitler%27s_rise_to_power

 

Jeg vedder på at det gikk raskere for meg å finne den lenken enn det gjorde for det å skrive innlegget ditt.

 

Værsågod.

Lenke til kommentar
http://simple.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler

 

Her står det litt mindre og på lettere engelsk, du kan sikkert hoppe over delen om Hitlers barndom.

 

Den linken er svært dårlig. Tilnærmet latterlig skrevet. Prøv heller den norske varianten som det finnes link til på samme side. http://no.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler#..._vei_til_makten

 

Beklager, leste ikke mer enn et par overskrifter.

 

Du kan også låne historie boken fra 9. klasse. Denne er sikkert litt lettere å lese, og så leste du det for mindre enn et år siden :)

Lenke til kommentar
Skal jobbe med oppgaven på mandag så jeg leser det da, men er det noen som vet hvorfor hitler ble likt i starten av tyrkerne :)

 

tyrkerne?

 

Hvis du mener tyskerne så var årsaken i all hovedsak at Tyskland hadde store økonomiske problemer mye på grunn av tiltak presset over dem som følge av første verdenskrig. Hitler kom med enkle populistiske forklaringer og løsninger som appellerte til et slitent folk

Endret av kjartana
Lenke til kommentar

Dette er litt av hva jeg har:

 

HOW DID HITLER COME TO POWER IN GERMANY?

 

Adolf Hitler's rise to power in Germany began in September 1919 when Hitler joined the political party that was known as the Deutsche Arbeiterpartei.

Hitler was a driven, unstable man, who believed that he had been called by God to become dictator of Germany and rule the world. This kept him going when other people might have given up.

Many people listened to Hitler because he was vary good with words, he convinced people to belive in his cause, because he was a good speaker.

After the Wall Street Crash of 1929, the US called in its loans to Germany, and the German economy collapsed. The Number of unemployed grew; people starved on the streets

Germans turned to Nazism because they were desperate. The nazi party got more votes, because people was so desperate and voted for them.

On January 30, 1933, President Hindenburg appointed Adolf Hitler chancellor of Germany

 

 

 

Hvordan virker det? Noe jeg burde legge til/ta vekk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...