GrevenLight Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hei Jeg har en sånn engelsk oppgave der jeg skal finne ut "How and when did Adolf hitler come to power in Germany?". Så jeg lurte på om noen av dere kunne litt om det, eller om noen kunne noen bra engelske linker om det Trenger ikke så mye info siden jeg skal bare snakke i 3-5 minutter Takk Lenke til kommentar
Kanoner Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Hei Jeg har en sånn engelsk oppgave der jeg skal finne ut "How and when did Adolf hitler come to power in Germany?". Så jeg lurte på om noen av dere kunne litt om det, eller om noen kunne noen bra engelske linker om det Trenger ikke så mye info siden jeg skal bare snakke i 3-5 minutter Takk http://en.wikipedia.org/wiki/Hitler%27s_rise_to_power Jeg vedder på at det gikk raskere for meg å finne den lenken enn det gjorde for det å skrive innlegget ditt. Værsågod. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Men der står det så mange detaljer og læreren sa at vi bare skulle fortelle liksom det grunnlegende og ikke detaljer siden vi skal snakke så kort.. Lenke til kommentar
Kanoner Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ja, vil du trekke noe ut fra den informasjonen og gjøre leksene dine selv, eller ville du at noen skulle gjøre de for deg? For da har jeg bedre ting å gjøre på. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Jeg vil ikke at noen skal gjøre leksene mine, men hvis noen hadde visst en del ting om hvordan hitler kom til makten ville jeg blitt glad Lenke til kommentar
Kanoner Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Da trekker du ut den viktigste informasjonen da! Leksene dine er jo nesten gjort for deg i praksis. Jiiiz Lenke til kommentar
medlem-193730 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 http://simple.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler Her står det litt mindre og på lettere engelsk, du kan sikkert hoppe over delen om Hitlers barndom. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Takk Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 http://simple.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler Her står det litt mindre og på lettere engelsk, du kan sikkert hoppe over delen om Hitlers barndom. Den linken er svært dårlig. Tilnærmet latterlig skrevet. Prøv heller den norske varianten som det finnes link til på samme side. http://no.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler#..._vei_til_makten Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 Skal jobbe med oppgaven på mandag så jeg leser det da, men er det noen som vet hvorfor hitler ble likt i starten av tyrkerne Lenke til kommentar
medlem-193730 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 http://simple.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler Her står det litt mindre og på lettere engelsk, du kan sikkert hoppe over delen om Hitlers barndom. Den linken er svært dårlig. Tilnærmet latterlig skrevet. Prøv heller den norske varianten som det finnes link til på samme side. http://no.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler#..._vei_til_makten Beklager, leste ikke mer enn et par overskrifter. Du kan også låne historie boken fra 9. klasse. Denne er sikkert litt lettere å lese, og så leste du det for mindre enn et år siden Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Du kan også låne historie boken fra 9. klasse. Denne er sikkert litt lettere å lese, og så leste du det for mindre enn et år siden Jeg leste nok den for 25 år siden.... Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 http://simple.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler Her står det litt mindre og på lettere engelsk, du kan sikkert hoppe over delen om Hitlers barndom. Den linken er svært dårlig. Tilnærmet latterlig skrevet. Prøv heller den norske varianten som det finnes link til på samme side. Derfor også siden heter simple. Aka simplified english med BE850 som tanken.. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Se filmen hos Youtube Her er en youtube film jeg så en gang. Utrolig kul og fengende. Vil tro filmen er bedre. Forklarer vel kanskje ikke "alt", men du kan se litt av hvordan han gikk frem. Endret 16. september 2009 av Teh WolF Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Hjalp meg ikke så mye, men filmen så spennende ut så tror nok jeg må se filmen Endret 16. september 2009 av GrevenLight Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Derfor også siden heter simple. Aka simplified english med BE850 som tanken.. Nå tenkte ikke jeg på det grammatiske, men mer innholdsmessige... Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 (endret) Skal jobbe med oppgaven på mandag så jeg leser det da, men er det noen som vet hvorfor hitler ble likt i starten av tyrkerne tyrkerne? Hvis du mener tyskerne så var årsaken i all hovedsak at Tyskland hadde store økonomiske problemer mye på grunn av tiltak presset over dem som følge av første verdenskrig. Hitler kom med enkle populistiske forklaringer og løsninger som appellerte til et slitent folk Endret 16. september 2009 av kjartana Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Dette er litt av hva jeg har: HOW DID HITLER COME TO POWER IN GERMANY? Adolf Hitler's rise to power in Germany began in September 1919 when Hitler joined the political party that was known as the Deutsche Arbeiterpartei. Hitler was a driven, unstable man, who believed that he had been called by God to become dictator of Germany and rule the world. This kept him going when other people might have given up. Many people listened to Hitler because he was vary good with words, he convinced people to belive in his cause, because he was a good speaker. After the Wall Street Crash of 1929, the US called in its loans to Germany, and the German economy collapsed. The Number of unemployed grew; people starved on the streets Germans turned to Nazism because they were desperate. The nazi party got more votes, because people was so desperate and voted for them. On January 30, 1933, President Hindenburg appointed Adolf Hitler chancellor of Germany Hvordan virker det? Noe jeg burde legge til/ta vekk? Lenke til kommentar
NoMilkToday Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Etter min mening, er det helt ok. Nå kom ikke læreren og fikset en del for deg i timen da? Skulle vell være godt nok dette, da. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Jo, læreren kom og skrev masse, men han snakker så rart at jeg ikke skjønte hva han mente Han skrev bare masse punker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå