Slabbedasken Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Tingen er den at jeg hadde i utganspunktet bestemt meg for et 256 mb Radeon 9800 pro kort mht AA, AF og FSAA på max i 1600x1200/32 Men det er så mye rot om NÅR det kommer og PRIS osv. Det jeg er interresert i er HVA kan du kjøre Radeon 9800 pro 128 mb kortet på i de forskjellige AA, AF og FSAA? Skal som sagt kjøre i 1600x1200/32.....HVA kan jeg sette instillingene AA,AF og FSAA på der jeg får BRA bildekvalitet og god flyt i spillene med et 128 mb kort? Ville det vært den helt store forandringen fra 128 mb til 256 mb siden jeg nermest har hele pcen i deler og BARE venter på skjermkort så vet jeg ikke om jeg gidder å vente lengre......har hørt ellers at forskjellen mellom 128 mb og 256 mb ikke er verdens største forskjell men er kommet i det dillemmaet: Kjøpe et 128 mb kort nå å bli ferdig med det eller holde prosjektet på is til jeg får tak i et 256 mb kort? (har jo ikke hørt noe mye om det kortet ennå så ingen vet når det er ute) :-? Om det er til noe hjelp(ikke skryt) har jeg dette systemet i deler som skal brukes i samme game pc: Asus A7N8X Deluxe AMD XP3000+ Segate 120 gb 8 mb cache 2x512 mb Corsair DDR XMSpc3200(400 mhz) Formac Gallery 2010 lcd skjerm (20,1") Alle som har noen meninger om dette på forhånd takker så mye for alle svar Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 ingen AA,AF,FSAA orinenterte folk her som kan forklare forskjellen ved bruk i 128 mb og 256 mb? Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Regner med at det går fint faktisk å kjøre i 1600*1200 med alt på maks, spørsmålet er jo egentlig om det blir brukt opp alt minne på skjermkortet og at det må bruke systemminne. Da er jo det kjekt å ha et hovedkort som støtter maks på agp og kjapt minne. Jeg tror egentlig det er fortsatt verdt å vente noen uker inntill kortet kommer til norge (har sjekket selv om det var å få tak i utlandet, men di fleste er utsolgt.), så inntil da så kan du jo prøve å bruke et annet grafikkort som takler 1600*1200 så du får i alle fall brukt systemet ditt.. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 ingen AA,AF,FSAA orinenterte folk her som kan forklare forskjellen ved bruk i 128 mb og 256 mb? kan ikke akkurat forklare noen ting her, men har lest at 256mb versjonen skal klare høye instillinger på AA,AF,FSAA bedre enn 128mb versjonen. Krever sikkert endel ram. Gå for 256mb versjonen du, hadde jeg gjort iallefall. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Ja får vel ha pc prosjektet på is litt til nå som vi er så nær en 256 mb lansering :wink: Fikk litt sånn "VIL HA PCEN FERDIG NÅ" dilla, men er somsagt veldig hypp på GOD skjerbildekvalitet......det er blant annet derfor jeg svei av 13600 kr på en Formac Gallery 2010 skjerm :wink: Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Tror det fortsatt kan gå en stund før vi ser 256mb versjonen på det norske markedet, 128mb versjonen begynner jo nå såvidt å dukke opp igjen etter den første leveringen som kom for en måned siden.... 256mb kortet blir visst produsert i et begrenset antall i starten, siden DDRII har så dårlig tilgjengelighet, og du må nok ut med 5000-7000kr for det (spekulasjoner :wink: ) Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Slabbedasken: Hvorfor starte en helt ny tråd om dette, når du fint kunne ha fortsatt på den andre? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Det er ikke hver dag en hiver ut 4300 kr for et skjermkort så vil være mest mulig sikker på hva jeg går for forde jeg skal tross alt ha dette skjermkortet en god stund Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Regner med at det går fint faktisk å kjøre i 1600*1200 med alt på maks, spørsmålet er jo egentlig om det blir brukt opp alt minne på skjermkortet og at det må bruke systemminne. Da er jo det kjekt å ha et hovedkort som støtter maks på agp og kjapt minne. Jeg tror egentlig det er fortsatt verdt å vente noen uker inntill kortet kommer til norge (har sjekket selv om det var å få tak i utlandet, men di fleste er utsolgt.), så inntil da så kan du jo prøve å bruke et annet grafikkort som takler 1600*1200 så du får i alle fall brukt systemet ditt.. Har tenkte på å bruke en 128 mb av systemm innet og dedikere det til videominnet så kortet fpr mer minne NÅR det virkelig trengs.....og siden jeg ikke har en dato når 256 mb Radeon kortet er det lite som tyder på at kortet blir å se fortløpende Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå