Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex etter Mandeloperasjon


kiwigutten

Anbefalte innlegg

Hei jeg tok mandlene 10.09.09 og jeg lurte på om det er farlig og ha sex etter dette?

Jeg føler meg nokså allright, og blør ikke i det hele tatt i munnen.

Jeg er jo håven i munnen og slikt, men det gjør vell ikke noe.

Dama har allerede startet og mase om sex og frister meg hele tiden, men jeg fikk beskjed om at det var veldig farlig med aktivitet. Er det greit jeg har sex dersom jeg tar det veldig roligt og lar henne gjøre alt.?

Vist ikke hvor lenge bør jeg eventuelt vente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sist gang jeg sjekket så var mandlene i halsen, og ikke i underlivet. Unngå munnsex til såret har grodd, så går det bra.

 

Ja, mandlene er i halsen, men det jeg lurte på var om det går greit å ha sex 1-2 dager etter operasjonen.

Legene sa jo jeg måtte holde meg helt i ro og ikke være i aktivitet, men det med sex klarer jeg ikke og styre unda.

Lurte bare på om det går greit, så lenge vi tar det med ro. Vil ikke att sårene skal åpne seg og blodet renne.

Vil faen ikke tilbake til sykehuset xD.

Men takk for svaret forresten:) Kjekt og se att noen vil hjelpe :)

Endret av kiwigutten
Lenke til kommentar
Har legen sakt det så bør du høre på han og ikke en gjeng på ett forum!

 

Neida, hør på oss og forblø med eit smill :whistle:

 

 

 

Når det er sakt, så er nok grunnen til at du skal ta det med ro at du skal holde pulsen og blodtrykket nede. Om såret ikkje har grodd skikkelig så er det mulig at blodet blir pumpa rundt med ei så høg fart og trykk at stinga i halsen sprett ut.

Men dette merker du litt sjølv, eit godt råd kan være å starte litt forsiktig for å sjå korleis det går, det vil nok bli ubehagelig å "dunke" litt i halsen før du får problemer.

Lenke til kommentar
Man er ikke i så mye aktivtet når man har sex og kvinnfolket gjør alt, at det vil ha noe og si for etterfølgene av operasjonen.

 

Tja, enkelte fysologiske forandinger er det jo sjølv om du er passiv. Pulsen aukar så vell som blodtrykket. Så ein skal nok ikkje sattse blindt på at sex ikkje er å rekne som aktivitet sjølv om dama gjer mesteparten av jobben.

Lenke til kommentar
Sist gang jeg sjekket så var mandlene i halsen, og ikke i underlivet. Unngå munnsex til såret har grodd, så går det bra.

 

Hvis du ikke vet hva du snakker om - og utifra innlegget ditt ser det ikke ut som du gjør det - la vær å kommenter. Trådstarter er nok interessert i fakta, ikke hva enhver tror.

Ser ikke helt hva som var så gale med svaret til Dragen. Han hadde jo et godt svar som hvert fall jeg ville følgt dersom jeg hadde tatt mandlene.

 

Men DU derimot er har vell heller et av de mer ubrukelige svarene her i tråden.

 

Til Kiwigutten: ville unngått å anstrengt meg så alt for mye. Prøve å puste litt mindre og unngå munnsex så det ikke er fare for at det blir betent :)

Lenke til kommentar
Sist gang jeg sjekket så var mandlene i halsen, og ikke i underlivet. Unngå munnsex til såret har grodd, så går det bra.

 

Hvis du ikke vet hva du snakker om - og utifra innlegget ditt ser det ikke ut som du gjør det - la vær å kommenter. Trådstarter er nok interessert i fakta, ikke hva enhver tror.

Ser ikke helt hva som var så gale med svaret til Dragen. Han hadde jo et godt svar som hvert fall jeg ville følgt dersom jeg hadde tatt mandlene.

 

Men DU derimot er har vell heller et av de mer ubrukelige svarene her i tråden.

 

Til Kiwigutten: ville unngått å anstrengt meg så alt for mye. Prøve å puste litt mindre og unngå munnsex så det ikke er fare for at det blir betent :)

 

Og det at du ville fulgt rådet er jo grunnen til at jeg kritiserer innlegget dit Dragen: Han sier noe som for andre (deg) kan virke riktig, selv om det kanskje egentlig ikke er det, kanskje også tvert imot. Derfor syns jeg det er viktig å presisere om man ikke har god peiling på det man snakker om og gir tips til. Selvfølgelig kan det hende at man ikke kan utføre diverse fysiske oppgaver selv om aktivitetet foregår på en annen del av kroppen enn der opr. ble gjort. Feks ved en tonsillektomi blir lymfeknutene og slimhinnen operert bort, og blodårer ol. ligger da veldig superfisielt, og man skal ikke feks. øke blodtrykket mye før det kan tenkes at dette skaper en blødning --> derfor skal man ta det med ro (generell ro). Sex er noe som typisk øker blodtrykket og er derfor ikke bra selv om selve penetreringen skjer på motsatt side av kroppen. Etterblødning er en av de vanligste komplikasjonene etter en tonsillektomi, og er grunn for reinnleggelse på sykehuset, og derfor bør alt som kan forhindre dette utføres.

 

Jeg står forsatt fullt inne for det jeg skrev tidligere, men jeg ser at min post på ingen måte var informativ, og i den forstand like ubrukelig for tråstarter som Dragens tråd. Det beklager jeg, men jeg blir irritert når jeg leser poster av folk som ikke vet helt hva de snakker om gi tips til andre folk. Da må det i alle fall gå klart ut ifra posten at du ikke er sikker eller at det bare er din mening.

 

EDIT: Jeg sier ikke at det på ingen måte går ann å ha sex etter inngrepet og at det mest sannsynlig vil føre til etterblødning. Jeg prøver bare å understreke viktigheten av å være presis med det man sier, og ikke "påstå" (slik der virker Dragen gjør) ting hvis man ikke vet dette sikkert. Sex går nok bra, MEN det er en risiko forbundet med det og bør derfor ikke utføres før etter noen dager. Etterblødninger kan - så vidt meg bekjent - lett oppstå inntil ei uke etter opr.

Endret av w3p
Lenke til kommentar
Du er tilgitt.

 

Uansett så hadde jeg nok hatt sex selv om jeg hadde tatt mandlene (med unntak av munnsex). Men dette er riktignok bare min personlige mening og jeg TROR dette hadde gått helt fint.

du hadde ikke klart å vente noen dager altså??? hehe

Hah... Skulle nå klart noen dager, men får da være grenser for hva en gjennomsnittlig kåt gutt må finne seg i :p

Og dessuten: hva vet vel de kvakksalverene som sitter på legekontoret hva mandlene mine tåler under en god økt??? hehe :p

Lenke til kommentar

Klarer ikke la være å kommentere denne. Jeg opererte mandlene og uka etter ble kona gravid med vår første sønn.

 

For min del havnet jeg på legevakta med blødninger fra halsen. Vi måtte dra dit etter å ha fylt 2 kopper med blod. Ordnet seg greit på legevakta med noen vattdotter dynket i adrenalinløsning (får årene til å trekke seg sammen).

 

Blir uansett en grei røverhistorie å fortelle når guttungen er blitt litt eldre!

 

Kan forøvrig ikke anbefale å spise kraftig mat etter slike operasjoner heller. Det begynte å renne ganske greit med blod etter at jeg spiste biff uka etter operasjonen.

 

Gjelder forøvrig 2 tilfeller av mandeloperasjon dette her. Tok mandlene delvis første gangen med laser, og så med kniv siste gangen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...