Gå til innhold

Ny PC. Mini-bærbar + stasjonær eller kraftigere bærbar?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny PC, men har svært begrensede kunnskaper om slikt.

Jeg har behov for en bærbar å bruke når jeg er på farten - til nettsurfing, e-post, musikk, litt tekstbehandling mv. I tillegg har jeg lyst til å kunne spille litt spill. Jeg er ikke så veldig godt vant, så PCen trenger ikke være den kraftigste, men den bør kunne håndtere de fleste av dagens spill.

Min første innskytelse var å kjøpe en mini-bærbar, Asus Eee el. og i tillegg en stasjonær PC som kan håndtere spilling.

De rimeligste miniene ligger vel på rundt 2,5 - 3K. Hva kan anbefales?

Den stasjonære bør da helst ikke gå over 5K (eks. skjerm og tastatur mv.)Noen anbefalinger? Har sett på Komplett sin Crazy Gamer til 4.895,- http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10394. Er denne brukbar? Andre forslag?

Alternativet er vel å spytte alle pengene inn i en kraftigere bærbar maskin, og bruke den til alt, ink. spilling. Budsjettet blir da maks. 8K. Ville dette vært en bedre løsning, og hvilken maskin bør jeg i tilfelle velge?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

minipcer er ikke til spilling... da i såfall bare ting som er ca 10 år gammelt.. som starcraft... men de er absolutt perfekte til lett surfing og er svært portable

crazy gamer er ikke noe jeg ville satset på... med mindre den da konfigureres med 4GB RAM, får større strømforsyning og annet skjermkort men da er den oppe i 6000-6500kr og da sprekker budsjettet...

skulle jeg anbefale en allround laptop må det bli denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485015

Lenke til kommentar

Spillytelsen på en stasjonær til 5k vil være betydelig bedre enn en bærbar til 8k. Men som det sies, du kan ikke spille spill på en nett-PC. Så hvis du har lyst til å kunne spille spill også f.eks. på ferier bør du kjøpe én multi-purpose-bærbar. For alle andre tilfeller vil jeg anbefale en stasjonær + en nett-PC. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...