Gå til innhold

blir f**meg ikke sterkere!


dan83

Anbefalte innlegg

dan83, du får skrive en post her Godt mulig det hjelper.

 

ellers ville jeg prøvd med en ukes pause (gjerne bare kjøre kroppsløft, løping) Så starter du lavt, gjerne 20 under. Og øker med 5 kg med 5 reps til det sier stopp. Ta gode pauser mellom. Spis mye til neste uke og gjør det samme. Kreatin er også greit og ta! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier at du klarer å øke på første settet. Så gjør det da! Klarer du fem reps fortsettter du med samme vekten til neste sett, helt til du ikke klarer mer. Så tar du av 2,5KG, etc.

Nå har ikke jeg noen teoretisk kunnskap, men erfaringer fra hva som har fungert for meg personlig. Og det eneste som har fungert for å komme forbi "vegger" er å øke vekten på de første settene.

Lenke til kommentar

Jeg kjører nå dette oppsettet:

 

Du finner max vekta de på 10 reps. Så går du (på benk) 10kg under og begynner på denne vekta. Hvis du sier at du klarer 90KGx10reps, så blir det slik

 

10x80

10x85

10x90

10x95

 

Du SKAL trenge hjelp på siste sett, gjør du ikke det. Må du høyere i vekt. Konsentrer deg om å holde godt igjen nedover, mens du får hjelp opp.

 

Ellers kan du gjøre som DDK, kan også kalles pump. Du sliter ut musklene. Det kan gjøres på to forskjellige måter

 

Tar vi samme eksempel som i sted (90x10 er max du klarer)

 

Metode 1; Så begynner du på eks 80-85KGx10 og uten pause kjører du 60-70x10. Før du kjører 2-3 min pause.

 

Metode 2; Du tar 90x10 til du ikke klarer 10 lengre, da går du ned 5-10 kg og fortsetter med set på 10 reps. Kjører du denne, ville jeg ikke gjort så mye anna den dagen..

Lenke til kommentar

Sorry, men den her kjøper jeg ikke..

 

Du sier du har trent styrkeløft i 4 år, og første gang du trente tok du 80kg i benken, og nå 4 ÅR senere, synes du 100kg er tungt..?

 

Du har enten slacka noe jævlig under treningen, eller så må du ha ett kosthold som er helt på jordet..

Lenke til kommentar
Sorry, men den her kjøper jeg ikke..

 

Du sier du har trent styrkeløft i 4 år, og første gang du trente tok du 80kg i benken, og nå 4 ÅR senere, synes du 100kg er tungt..?

 

Du har enten slacka noe jævlig under treningen, eller så må du ha ett kosthold som er helt på jordet..

 

Han har trent STYRKE av og på i 3-4 år ;) Jeg begynte første gang og trene når jeg ble 16 år. Det er kun det siste halvåret som har hatt noe effekt for min del :) (er 22)

 

Og de første KG er lette, men når du kommer til et punkt, vil økingen dale i hyppighet. Roy Holte øker trolig ikke like mye i dag som han gjorde for 1-2 år siden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...