Gå til innhold

[Løst]canon eos 450d/nikon d5000/olympus e-620 ?

Anbefalte innlegg

hei :D har nettop konfirmert meg og har lyst på et speilrefleks for pengene. maks 7 kroner men helst 5-6000 kroner. har lurt på noen av diss: har dere noen tips eller erfaringer?

-nikon d5000

-canon eos 450d

-olympus e620

tror disse har ca samme, pris selvom 450 d kanskje er litt billigere. hvis dere vet om noen nettsider med bra tilbud, så send gjerne link ;) takker for hjelp : ) :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei :D har nettop konfirmert meg og har lyst på et speilrefleks for pengene. maks 7 kroner men helst 5-6000 kroner. har lurt på noen av diss: har dere noen tips eller erfaringer?

-nikon d5000

-canon eos 450d

-olympus e620

tror disse har ca samme, pris selvom 450 d kanskje er litt billigere. hvis dere vet om noen nettsider med bra tilbud, så send gjerne link ;) takker for hjelp : ) :thumbup:

Maks 7 kroner, men du kan strekke deg til 5-6000? :D

Av de der ville jeg ha gått for D5000, men så snart som noen canon eller oly fans kommer så sier de 450D og E-620. Ta det som ligger best i hånden du.

Lenke til kommentar

-nikon d5000

-canon eos 450d

-olympus e620

Maks 7 kroner, men du kan strekke deg til 5-6000? :D

Av de der ville jeg ha gått for D5000, men så snart som noen canon eller oly fans kommer så sier de 450D og E-620. Ta det som ligger best i hånden du.

Det står vel " maks 7 kroner men helst 5-6000 kroner."

Og da var det vel ikke mye å le av :whistle:

Og så er det vel ikke særlig lurt å annbefale Nikon når en selv har det og i samme åndedrag anngripe andre som ikke har svart engang :wallbash:

Til trådstarter, sammenlign kameraene,gå i butikk og prøv dem om du har mulighet til det og velg det du føler for, du blir neppe skuffet uansett.

Her kan du sammenligne.

https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=54

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

450D er billigere fordi det er en gammel modell, og er erstattet av 500D.

Ikke velg kamera uten å tenke på hva slags objektiver du skal ha videre. Det er når du skal kjøpe det neste objektivet at forskjellene på produsentene viser seg. Ellers er det som vanlig når folk stiller dette spørsmålet slik at kjøper du en ny modell fra en av de 5 vanlige speilrefleksprodusentene så vil kameraet alltid være bra. Det er i realiteten små forskjeller. Så, som andre har sagt: prøv deg frem, og se hva som føles best. Det er ikke lett å få hjelp i butikkene, siden elektrobutikkene gjerne er bemannet med folk som ikke kan produktene og blir betalt for å anbefale spesifikke ting, og fotobutikkene ikke akkurat er helt frie for pretensiøse hipstere som bare jobber der frem til de får sine store, internasjonale foto-oppdrag, som er skikkelig snart ass, og som ikke kunne brydd seg mindre om enda en tulling som ikke forstår at det er østtysk mellomformat man skal bruke, og at dette digitale greiene bare er noe tull. Eller man kan bruke D700 med 28/2.8 som de arvet av bestefar, og gjerne hatten til bestefar også.

Vel, det er kanskje ikke fullt så gærent. Finn en fotobutikk der det jobber en jente, de er vanligvis mer opptatt av fotografi enn sitt eget image.

Og husk, det er så få kameraer og så mange som liker å teste kameraer, at alle kameraer har vunnet minst én test.

Endret av Cax
Lenke til kommentar
PS. Husk det er kommet ut en billiger Nikon D3000 også, vribar skjerm er topp.

Vridbar skjerm er sikkert fint ja, men jeg er litt skeptisk til at de har hengslet skjermen på undersiden av kameraet. Og så er det vel bare D5000 som har det, ikke D3000.

Lenke til kommentar
-- snip --

Det er ikke lett å få hjelp i butikkene, siden elektrobutikkene gjerne er bemannet med folk som ikke kan produktene og blir betalt for å anbefale spesifikke ting, og fotobutikkene ikke akkurat er helt frie for pretensiøse hipstere som bare jobber der frem til de får sine store, internasjonale foto-oppdrag, som er skikkelig snart ass, og som ikke kunne brydd seg mindre om enda en tulling som ikke forstår at det er østtysk mellomformat man skal bruke, og at dette digitale greiene bare er noe tull. Eller man kan bruke D700 med 28/2.8 som de arvet av bestefar, og gjerne hatten til bestefar også.

-- snip --

Veldig bra virkelighetsbeskrivelse, jeg ler enda mens jeg innimellom hoster som besatt siden deler av morgenkaffen forsvant ned i feil rør...

Lenke til kommentar
takker for svar : D var og kjøpte kamera nå, det blei olympus kameraet. tusen takk : )) :!:

Grattis med nytt kamera, synd vi ikke fikk deg med i Nikon klubben men etter hva jeg har sett er det vel Olympus som sender med de absolutt beste objektivene i sine kit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...