Gå til innhold

[Løst]Avbestillt vare i går, sendt i dag...


curtiis

Anbefalte innlegg

Bestilte en vare fra datakjeden 23 august, men siden ikke man fikk skikkelig info når den skulle dukke opp handlet jeg en annen plass i går i god tro om at den var avbestilt da jeg sendte inn avbestillinga til Datakjeden. Problemet mitt er nå at jeg har to like produkter på tur fra to forsjellige butikker ennå jeg avbestilte datakjeden i går.

 

Sendt mail til de i dag å klaga, samt at jeg ska ringe de i morgen. Men ser de ska ha 200 kr vist du avbestiller pluss porto alle veier om den er sendt, men var jo ikke sendt i går og i dag hadde de alverdens med tid til å sjekke at ordren var avbestilt før de sendte den.

 

Har kvittering på at det vart sendt inn en avbestilling på ordren på onsdag, men de er så treige på å svare. En av grunnene til jeg også byttet levrandør. Men må bare være flaks at de fikk inn det jeg skulle ha å sendt det i dag. Uflaks for meg.

 

Det jeg lurte på er om jeg egentlig blir tvunget til å punge ut til datakjeden, syns nå ikke det er rett men nå er det nå ikke jeg som bestemmer ser det ut til. De gjør som de vil.

 

Noen råd i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har gitt beskjed før varen ble sendt, så du har i alle fall loven på din side.

Jeg ville krevd å få igjen penger i forbindelse med frakt til og fra (retur) samtidig som jeg benyttet angreretten.

 

Edit: Skumleste. Du må betale de 200 kronene dem skal ha ved avbestilling. Hadde dog krevd å ikke betale porto, da du avbestilte før den ble sendt.

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

"Avbestillinger

 

Ordrer blir prosessert veldig raskt. Noen ganger er varen sendt bare minutter etter at vi mottok den, så vennligst vær sikker på at du ønsker varene du bestiller før du bekrefter ordren. Avbestillinger må skje via e-post til butikken varen ble kjøpt i. E-post adressen til butikken finner du under "Kontakt oss" punktet på våre websider. Ved kansellering etter at varen er utsendt fra lager, eller mangel på avhenting, vil et gebyr på 200 kroner samt porto tur/retur påløpe."

 

Kopiert rett fra Datakjedens Salgs- og leveringsvilkår

 

Men kanselerte den før det gikk ut å i og med jeg ikke trodde de greide å levere det.

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
"Avbestillinger

 

Ordrer blir prosessert veldig raskt. Noen ganger er varen sendt bare minutter etter at vi mottok den, så vennligst vær sikker på at du ønsker varene du bestiller før du bekrefter ordren. Avbestillinger må skje via e-post til butikken varen ble kjøpt i. E-post adressen til butikken finner du under "Kontakt oss" punktet på våre websider. Ved kansellering etter at varen er utsendt fra lager, eller mangel på avhenting, vil et gebyr på 200 kroner samt porto tur/retur påløpe."

Så lenge du har bevis (kopi av e-post?) på at du avbestilte før varen er utsendt fra lager, skulle det vel ikke påløpe noe gebyr, i henhold til vilkårene over?

Bare pass på at du avbestilte på rett måte (i henhold til vilkårene) før du slår i bordet.. :)

 

Som nevnt tidligere du kan i alle fall unngå gebyret ved å bruke angreretten (så lenge du har kjøpt det på nett?). Da må du betale returporto selv, men ikke gebyr og frakt fra nettbutikken.

Lenke til kommentar

Sånn går det, varen var faktisk plukket å sendt på onsdagen men ikke registrert på nettsiden til datasiden og ingen epost om at den var sendt heller. Ikke fått noen epost på at den er sendt en gang...

 

Så må nu benytte angreretten ja. Men taper jo litt i porto, uannsett så tjener jeg på å kjøpe fra Elkjøp faktis med eller uten det tapet i porto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...