curtiis Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Bestilte en vare fra datakjeden 23 august, men siden ikke man fikk skikkelig info når den skulle dukke opp handlet jeg en annen plass i går i god tro om at den var avbestilt da jeg sendte inn avbestillinga til Datakjeden. Problemet mitt er nå at jeg har to like produkter på tur fra to forsjellige butikker ennå jeg avbestilte datakjeden i går. Sendt mail til de i dag å klaga, samt at jeg ska ringe de i morgen. Men ser de ska ha 200 kr vist du avbestiller pluss porto alle veier om den er sendt, men var jo ikke sendt i går og i dag hadde de alverdens med tid til å sjekke at ordren var avbestilt før de sendte den. Har kvittering på at det vart sendt inn en avbestilling på ordren på onsdag, men de er så treige på å svare. En av grunnene til jeg også byttet levrandør. Men må bare være flaks at de fikk inn det jeg skulle ha å sendt det i dag. Uflaks for meg. Det jeg lurte på er om jeg egentlig blir tvunget til å punge ut til datakjeden, syns nå ikke det er rett men nå er det nå ikke jeg som bestemmer ser det ut til. De gjør som de vil. Noen råd i det hele tatt? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Du har gitt beskjed før varen ble sendt, så du har i alle fall loven på din side. Jeg ville krevd å få igjen penger i forbindelse med frakt til og fra (retur) samtidig som jeg benyttet angreretten. Edit: Skumleste. Du må betale de 200 kronene dem skal ha ved avbestilling. Hadde dog krevd å ikke betale porto, da du avbestilte før den ble sendt. Endret 10. september 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 (endret) "Avbestillinger Ordrer blir prosessert veldig raskt. Noen ganger er varen sendt bare minutter etter at vi mottok den, så vennligst vær sikker på at du ønsker varene du bestiller før du bekrefter ordren. Avbestillinger må skje via e-post til butikken varen ble kjøpt i. E-post adressen til butikken finner du under "Kontakt oss" punktet på våre websider. Ved kansellering etter at varen er utsendt fra lager, eller mangel på avhenting, vil et gebyr på 200 kroner samt porto tur/retur påløpe." Kopiert rett fra Datakjedens Salgs- og leveringsvilkår Men kanselerte den før det gikk ut å i og med jeg ikke trodde de greide å levere det. Endret 10. september 2009 av curtiis Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 "Avbestillinger Ordrer blir prosessert veldig raskt. Noen ganger er varen sendt bare minutter etter at vi mottok den, så vennligst vær sikker på at du ønsker varene du bestiller før du bekrefter ordren. Avbestillinger må skje via e-post til butikken varen ble kjøpt i. E-post adressen til butikken finner du under "Kontakt oss" punktet på våre websider. Ved kansellering etter at varen er utsendt fra lager, eller mangel på avhenting, vil et gebyr på 200 kroner samt porto tur/retur påløpe." Så lenge du har bevis (kopi av e-post?) på at du avbestilte før varen er utsendt fra lager, skulle det vel ikke påløpe noe gebyr, i henhold til vilkårene over? Bare pass på at du avbestilte på rett måte (i henhold til vilkårene) før du slår i bordet.. Som nevnt tidligere du kan i alle fall unngå gebyret ved å bruke angreretten (så lenge du har kjøpt det på nett?). Da må du betale returporto selv, men ikke gebyr og frakt fra nettbutikken. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Latterlig villkår det der. Det vil med andre ord lønne seg for folk å ikke avbestille men heller motta produktet og kanskje åpne forseglingen for så å benytte seg av angreretten og påføre butikken et reint tap i form av at de må selge produktet som b-vare? Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Sånn går det, varen var faktisk plukket å sendt på onsdagen men ikke registrert på nettsiden til datasiden og ingen epost om at den var sendt heller. Ikke fått noen epost på at den er sendt en gang... Så må nu benytte angreretten ja. Men taper jo litt i porto, uannsett så tjener jeg på å kjøpe fra Elkjøp faktis med eller uten det tapet i porto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå