Gå til innhold

MSI 875PNeo FIS2R - big problems

17x

Anbefalte innlegg

Har akkurat skrudd sammen et nytt system

875PNeo FIS2R

P4 2,6 /800

2x256 Twinmos m/winbond

Enermax 350W

Seagate V 120G

9500 Pro

Skruer på PWR første gang - der starter greiene opp uten å ta i 'on' knappen - henger på 'keyboard init'. Tester flere ganger - stort sett samme resulat. Kommer inn i bios til slutt - finner ikke CD drive.....

Tester 'alle' opsjoner, en minne kanal, 2 minne kanaler, flere minner, bytter kabler.... problem hele veien. Finner så CD drive, men da er den ikke 'atapi comp..'. Driven virker som bare rakker på min gml PIII maskin...

Til slutt kommer jeg inn i bios, CD drive er OK (ikke vet jeg hva som har skjedd...). Får lagt in XPpro + drivere (chipset+++). Dette fungerer OK! Starter opp - virker... Merker at det er en jagende viftelyd sannsynligvis en kabinett vifte - eller et resonans problem? Instalerer MSIs CoreCell programm. Ser her at CPU viftehastigheten varierer. Sannsynligvis en bug i programmet antar jeg (som Asus PCprobe) - cpu vifta 'må jo' være stabil. Kjører noen tester alt er OK men får noen heng ved oppstart av og til samt at den kjekke blinkinga i north bridge vifta kommer og går. 'CoreCell' kommer og går med viftealarm, en gang viser det også 0 - kikker bort på kabinettet - jammen vifta står bom stille et sekund eller to for så å starte igjen (CPU temp steg ikke mer enn et par grader). Slår maskinen raskt av. Starter opp igjen... henger .... så ok...

Nei i morgen ringer jeg Komplett. Sånn som dette skal det ikke være.. Noen andre som har hatt lignende problemer??? Eller noen gode tips (foruten å ringe Komplett og klage på hovedkortet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har reformatert og lagt inn XP - ja. Har ikke oppdatert bios. Ad win så oppstår problemene oftetest i bootesekvensen - altså før win starter. Ad BIOS så har jeg ikke lyst til å gjøre det før jeg har pratet med Komplett og for det andre så er er jeg redd cpuvifta stopper mens jeg holder på (alstå at systmet stopper under bios oppdatering)

Lenke til kommentar
Jeg har reformatert og lagt inn XP - ja. Har ikke oppdatert bios. Ad win så oppstår problemene oftetest i bootesekvensen - altså før win starter.  Ad BIOS så har jeg ikke lyst til å gjøre det før jeg har pratet med Komplett og for det andre så er er jeg redd cpuvifta stopper mens jeg holder på (alstå at systmet stopper under bios oppdatering)

Hvorfor skulle vifta stoppe?? Det er kommet en ny bios ville prøvd å lastet den ned, det har ingenting å si for garanti/ reklamasjon da dette er en offisiell bios fra hk levrandøren.

Lenke til kommentar

I Anandtech forumet er det en egen tråd om dette kortet... som kort sagt er trist lesing for de som eier det. Mye trøbbel. MSI har dog 4 forskjellige BIOS'er til det (allerede) så forhåpentligvis så kan det blir bedre om du tester dem.

Kortet er en kranglefant med gammel BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...