Chiron Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hei! Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å velge ny CPU til et MSI K9A2 CF-F Rev 1.0 AM3 hovedkort? Dette hovedkortet liker ikke 125watts prosessorer, så jeg er usikker på om jeg burde gå for en trekjerners 720BE, en 8xx eller 9xx Phenom II prosessor? Spiller en del spill, så jeg er på utkikk etter en rimelig og overklokkingsvennlig løsning, så effektforbruket på cpu'n bør ligge så lavt som mulig med 'stock' FSB. Håper noen kan hjelpe meg. ;-) Lenke til kommentar
SVD Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 En 720BE er i alle fall en av de prosessorene du får mest for pengene på, skal ikke være noe problem å klokke den til 3.6-3.8ghz i alle fall, vet ikke om det går på ditt hovedkort, men det er også en mulighet å åpne den siste kjernen også, da har du en firekjerne! Men hvis hovedkortet ikke liker 125w prosessorer så er det kanskje ikke det beste å klokke med? Lenke til kommentar
Chiron Skrevet 4. november 2009 Forfatter Del Skrevet 4. november 2009 En 720BE er i alle fall en av de prosessorene du får mest for pengene på, skal ikke være noe problem å klokke den til 3.6-3.8ghz i alle fall, vet ikke om det går på ditt hovedkort, men det er også en mulighet å åpne den siste kjernen også, da har du en firekjerne! Men hvis hovedkortet ikke liker 125w prosessorer så er det kanskje ikke det beste å klokke med? Takk for hjelpen, jeg løp og kjøpte meg en AMD Athlon II 620 Quad, og er imponert over ytelsesforbedringen som jeg fikk fra min "gamle" X2 4200+. Ytelsen ble over dobbelt så god i 3D-spill, da det tydeligvis var Radeon 4670 kortet som nå er blitt flaskehalsen, før var det cpu'en. ;-) Og det beste av alt; Jeg har klokket cpu'en til 4x3480MHz uten annen kjøling enn vifta som fulgte med, og tempen har aldri vært over 70 grader på full load. Imponerende cpu til 780 kroner! Anbefales på det sterkeste til alle AM2+/AM3-brukere. ;-) -Chiron Lenke til kommentar
mesteryoda Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 bare så du vet så er maks anbefalt temp på de nye amd cpuene 62c Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Max temp på Athlon™ II X4 620, er 71' C Lenke til kommentar
Chiron Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Max temp på Athlon™ II X4 620, er 71' C Takk for infoen! ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå