Gå til innhold

Hvordan få google til å finne nettside.

EnLigther

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg lurer på om det er noen som vet hvordan jeg kan få google til å få den nye nettsiden på første plass når jeg googler den. Når jeg googler nærbø sveis så er det bare den gamle siden som kommer opp.

Jeg har hørt at det kan ha noe med at den gammle siden har flere treff enn den nye, stemmer dette?

I så fall trenger jeg hjelp til å få flere treff på den nye siden. ( www.nærbøsveis.no )

Den gamle siden er registrert hos det skikkelig useriøse firmaet yreg.no. heldig vis har jeg klart å lage en link til den nye siden der den gamle en gang var.

NB! Hold dere unna yreg.no

mvh

-E- :thumbup:

Endret av EnLigther
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google opperer på flere måter. Men det er delvis riktig det du sier.

Veldig enkelt forklart så rangerer Google websider basert på hvor mye den linkes til av andre. Og hvis du har en eldre webside til ditt firma som har levd i noen år så vil den fremstå som den "beste" siden for søk rettet mot ditt firma. Dette kan du ikke gjøre noe med da en påvirkning av dette kan oppfattes som manipulering av søk og kan føre til straff fra Google. Men det er ting du kan gjøre for og øke fokuset på din nye side.

1. Registrer din nye webside her: http://www.google.com/addurl/

2. Har du partnere eller andre som du vet linket til din gamle side så be dem linke til den nye.

3. Du kan legge til en "no robot" kode på din gamle site så den ikke blir indeksert mer av søkemotorer.

4. Dog ikke like viktig som før, så bør du lage gode metadata slik at andre søkemotorer også indekserer deg bedre. Jeg ser at du ikke har noe der i det hele tatt. Snakk med Thinkpage (din CMS leverandør) og be om hjelp til og lage bra metadata til siten din.

5. Kjøp søkeord hos Google slik at søk på din bransje og firma gir reklame bannere treff. Klikker man på disse så vil google se at din nye side er viktigere og du vil "stige" i gradene på søkemotoren.

Dette bør være en god start.

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar
Google opperer på flere måter. Men det er delvis riktig det du sier.

Veldig enkelt forklart så rangerer Google websider basert på hvor mye den linkes til av andre. Og hvis du har en eldre webside til ditt firma som har levd i noen år så vil den fremstå som den "beste" siden for søk rettet mot ditt firma. Dette kan du ikke gjøre noe med da en påvirkning av dette kan oppfattes som manipulering av søk og kan føre til straff fra Google. Men det er ting du kan gjøre for og øke fokuset på din nye side.

1. Registrer din nye webside her: http://www.google.com/addurl/

2. Har du partnere eller andre som du vet linket til din gamle side så be dem linke til den nye.

3. Du kan legge til en "no robot" kode på din gamle site så den ikke blir indeksert mer av søkemotorer.

4. Dog ikke like viktig som før, så bør du lage gode metadata slik at andre søkemotorer også indekserer deg bedre. Jeg ser at du ikke har noe der i det hele tatt. Snakk med Thinkpage (din CMS leverandør) og be om hjelp til og lage bra metadata til siten din.

5. Kjøp søkeord hos Google slik at søk på din bransje og firma gir reklame bannere treff. Klikker man på disse så vil google se at din nye side er viktigere og du vil "stige" i gradene på søkemotoren.

Dette bør være en god start.

AKIRA

Tusen takk for hjelpen AKIRA!

-E-

Lenke til kommentar

AKIRA

Dette er feil da.. Google har gjort et poeng av at fordi de ikke vil at folk skal betale for ranking, er "editorial rank" helt uavhengig av advertising.

Hvor mange som klikker på siden din har ingenting med ranking å gjøre, selv ikke utenfor ads.

Google har over 250 variabler som de ser på for å rangere sider også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...