sdf123 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Noen som vet om det vil bli bedre ytelse med 2 x 250GB i raid0 enn 1 250GB? Skal stå som systemdisk(er) i en hjemmeserver med blant vmware. Er denne Samsung SpinPoint P120 250 GB S-ATA disken det gjelder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Nesten dobbel ytelse på diskoperasjoner. Lenke til kommentar
Faddn Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 En så alt for stor ytelse forskjell er det nok ikke vil jeg tørre og påstå. Hvis du er ute etter en god ytelse forskjell fra 1 hdd bør du gå for ssd. SSD i prisguide Her kan du regne med et 5-10 ganger ytelse løft, men du må selvfølelig betale litt ekstra. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Takk for svar. Jo, har vært på tanken med SSD, men ettersom jeg hadde en del 250GB disker liggende så hadde det vært moro å få brukt dem. I tillegg så er det ikke noe superkjapp server jeg skal ha, men om det hjelper på hastighet med å kjøre 2 x 250 i raid0 så ønsker jeg det. Hva blir eventuelle flaskehalser her? Raid kontrolleren på hovedkortet? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Selvfølgelig vil Raid0 nesten doble ytelsen. Avhengig av raid-kontrolleren. Men spørsmålet er jo om man trenger det til en vanlig systemdisk. Til videoredigering feks er det uvurderlig. Til en systemdisk trengs aksesstid, og det er SSD best på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå