Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble sammen 2 PCer. Hvordan?

Anbefalte innlegg

Noen som har en guide på dette med krysset kabel.

Dt jeg gjorde var å finne ip adresse på maskinene med run cmd ipconfig. tcp/ip tok properties. Prøvde med 10.0.0.1 255 255 255 0 og med 10.0.0.2 osv på andre. Gikk så til remote desktop. Men litt usikker på hva jeg skal sette inn på computer, navn passord og domain

Hvor finner jeg dette? Er winxp på begge maskiner.

Og ikke minst hvordan får jeg maskinen tilbake som vanlig slik at jeg kan kjøre internett på de igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, skal du dele internettoppkoblingen? Da vet jeg akkurat hva du må gøre, men hvis du bare skal ha et midlertidig nettverk trenger du bare en vanlig (ikke krysset) kabel. Tror jeg da.

Lykke til. (slet med dette jeg også en gang)

Lenke til kommentar

bare et midlertidig. Må vel ha krysset kabel mellom hver maskin med nettverkskort når jeg ikke har hub.

Kan jeg gå på Alternate configuration og automatic private ip adresse?

Men etterpå er jeg usikker på hva jeg gjør? Gå til Remote desktop?

Lenke til kommentar

Har ikke swich eller hub. Bruker krysset kabel.

Men i remote desktop. Hva skriver jeg inn i navn osv. Hvor finner jeg disse opplysningene?

Har computernavn og ip på begge maskinene

Noen sier Run. Skrivnavn på computer

Nå har jeg kjørt Network setup wizard på en mankin. men da ble den en Network bridge isteden for. Hvordan får jeg dette bort?

Lenke til kommentar

om jeg ikke skal i remote desktop hvordan kobler jeg til da? Hvordan finner jeg den andre maskinen? Går jeg i Explorer men hvor finner jeg delingen?

Skal ikke på internett med maskinene når jeg fører over filer. Bare kabel mellom 2 nettverkskort

Lenke til kommentar
Du MÅ ha switch for å koble på internett med to maskiner... Eller?

Neida, du klarer deg med en hub også. :)

Og du klarer deg fint uten en switch/hub dersom du skal koble to pc'er på internett.

Har du ADSL trenger du da to nettverkskort på den ene pc'en (pluss krysset TP-kabel til den andre PC'en).

Så trenger du å installere programvare for å dele internett slik at begge pc'ene kan surfe på internett. Nyere windows versjoner har det innebygget, pluss det finnes andre programmer som gjør samme. Let på www.download.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...