Arve28 Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Noen som har en guide på dette med krysset kabel. Dt jeg gjorde var å finne ip adresse på maskinene med run cmd ipconfig. tcp/ip tok properties. Prøvde med 10.0.0.1 255 255 255 0 og med 10.0.0.2 osv på andre. Gikk så til remote desktop. Men litt usikker på hva jeg skal sette inn på computer, navn passord og domain Hvor finner jeg dette? Er winxp på begge maskiner. Og ikke minst hvordan får jeg maskinen tilbake som vanlig slik at jeg kan kjøre internett på de igjen? Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Altså, skal du dele internettoppkoblingen? Da vet jeg akkurat hva du må gøre, men hvis du bare skal ha et midlertidig nettverk trenger du bare en vanlig (ikke krysset) kabel. Tror jeg da. Lykke til. (slet med dette jeg også en gang) Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 prøv å kjør wizarden. Hvis du har to NIC'er så kan du velge "share this connection" på internet connectionen din. Da får begge pc'er vært på i.nett samtidig som du har LAN'et oppe Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 bare et midlertidig. Må vel ha krysset kabel mellom hver maskin med nettverkskort når jeg ikke har hub. Kan jeg gå på Alternate configuration og automatic private ip adresse? Men etterpå er jeg usikker på hva jeg gjør? Gå til Remote desktop? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Må vel ha krysset kabel mellom hver maskin med nettverkskort når jeg ikke har hub. Ja, -det er riktig. Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Sitter nå på nettverk med Brebånd koblet til switchen direkte med nettverkskabel. Du MÅ koble internettkabelen i den siste porten (i min 8P Switch - i port 8) du trenger slettes ikke kryssede kabler men en switch og tre nettverkskabler... :wink: Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Har ikke swich eller hub. Bruker krysset kabel. Men i remote desktop. Hva skriver jeg inn i navn osv. Hvor finner jeg disse opplysningene? Har computernavn og ip på begge maskinene Noen sier Run. Skrivnavn på computer Nå har jeg kjørt Network setup wizard på en mankin. men da ble den en Network bridge isteden for. Hvordan får jeg dette bort? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hva i all verdens dager skal du i Remote Desktop? Lenke til kommentar
godsairforce Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Du MÅ ha switch for å koble på internett med to maskiner... Eller? Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 om jeg ikke skal i remote desktop hvordan kobler jeg til da? Hvordan finner jeg den andre maskinen? Går jeg i Explorer men hvor finner jeg delingen? Skal ikke på internett med maskinene når jeg fører over filer. Bare kabel mellom 2 nettverkskort Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Du MÅ ha switch for å koble på internett med to maskiner... Eller? Neida, du klarer deg med en hub også. Og du klarer deg fint uten en switch/hub dersom du skal koble to pc'er på internett. Har du ADSL trenger du da to nettverkskort på den ene pc'en (pluss krysset TP-kabel til den andre PC'en). Så trenger du å installere programvare for å dele internett slik at begge pc'ene kan surfe på internett. Nyere windows versjoner har det innebygget, pluss det finnes andre programmer som gjør samme. Let på www.download.com Lenke til kommentar
Power-Z Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Forvirrende tråd. hvis du skal sende en fil over til en annen pc med krysset kabel er du nødt til å run:computer navn på andre pc/delte dokumenter eller shared documents// Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå