Andrull Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Hei, Har akkurat fått mine to Gainward GTX 260 Golden Sample fra komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=489734 De to skulle brukes sammen med et MSI GTX 260 OC i Tri-SLI. Til min store overraskelse, så er ikke selve SLI-connectoren på samme sted! På de to fra Gainward er de to connectorene litt lengre ned på kortet. Ettersom Tri-SLI bridge'en ikke er fleksibel så får jeg ikke koblet de tre i Tri-SLI. Noen andre som har erfaring av at det er flere standarder ute å går her? Etter litt mer sjekking, så fant jeg ut at EVGA sitt GTX 260 har SLI-connectorene på samme sted som MSI-kortet. Mens igjen, gainward 9600GT og 8600GS (som bare har en connector) passer ikke overrens med EVGA og MSI-kortet sin plassering. Oppsummert: Det virker jo litt som om EVGA og MSI sitt GTX 260 ikke følger standarden, uten at jeg er helt sikker. Klarte heldigvis å finne meg tre SLI-broer som er fleksible, og ved å koble dem sammen på denne måten: Lurer dog på om dette kan senke ytelsen ved lavere overføringshastigheter ved å ha oppsettet slik? Ettersom ytelsen i f. eks 3Dmark Vantage uteblir. Fikk en p19 400 poeng på GPU testene med to GTX 260, mens tre stykk kun gir p21 200! Av andre tester så ville jeg trodd jeg skulle fått en rundt regnet 24 000. Edit 2: Det skal også nevnes at de to Gainward kortene er en halv cm tykkere, enn andre kort (kjøleren er litt større, samt at baksiden bygger noe ut). Dette gjør at de funker dårlig i Tri-SLI oppsett, da du ikke får plassert tre slike kort så tett sammen. Dette var dog enklere å fikse, og ikke noe stort problem. Endret 10. september 2009 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå