Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med installering av windows

Anbefalte innlegg

Hei

Pcen min ble kjøpt på komplett i Januar i år. (Byggepakke) Når finner den ikkje hardisken under installasjon av OS. Den finner hdd'en i BIOS, men ikke under installasjon av windows, og jeg har ingen annen mulighet enn å slå av pcen. Hardisken har RAID kontroller, men den har jeg slått av i BIOS (Extra Raid controller - Disabled), siden jeg ikke har floppy disken som må brukes under installasjon av windows.

Når pcen klikka fikk jeg opp feilmeldingen : "Reboot and select propper boot device, or insert boot media in selected boot device and press a key".

Noen som kan hjelpe?

Mvh. Sluven :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Pcen min ble kjøpt på komplett i Januar i år. (Byggepakke) Når finner den ikkje hardisken under installasjon av OS. Den finner hdd'en i BIOS, men ikke under installasjon av windows, og jeg har ingen annen mulighet enn å slå av pcen. Hardisken har RAID kontroller, men den har jeg slått av i BIOS (Extra Raid controller - Disabled), siden jeg ikke har floppy disken som må brukes under installasjon av windows.

Når pcen klikka fikk jeg opp feilmeldingen : "Reboot and select propper boot device, or insert boot media in selected boot device and press a key".

Noen som kan hjelpe?

Mvh. Sluven :)

Noen harddiskkontrollere trenger ekstra drivere for å fungere under installasjon av Windows. Last ned nLite og integrer driverne for din kontroller på en CD, eller lag deg en FLOPPY (xP) med driverne =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...