Sluven Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hei Pcen min ble kjøpt på komplett i Januar i år. (Byggepakke) Når finner den ikkje hardisken under installasjon av OS. Den finner hdd'en i BIOS, men ikke under installasjon av windows, og jeg har ingen annen mulighet enn å slå av pcen. Hardisken har RAID kontroller, men den har jeg slått av i BIOS (Extra Raid controller - Disabled), siden jeg ikke har floppy disken som må brukes under installasjon av windows. Når pcen klikka fikk jeg opp feilmeldingen : "Reboot and select propper boot device, or insert boot media in selected boot device and press a key". Noen som kan hjelpe? Mvh. Sluven Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hei Pcen min ble kjøpt på komplett i Januar i år. (Byggepakke) Når finner den ikkje hardisken under installasjon av OS. Den finner hdd'en i BIOS, men ikke under installasjon av windows, og jeg har ingen annen mulighet enn å slå av pcen. Hardisken har RAID kontroller, men den har jeg slått av i BIOS (Extra Raid controller - Disabled), siden jeg ikke har floppy disken som må brukes under installasjon av windows. Når pcen klikka fikk jeg opp feilmeldingen : "Reboot and select propper boot device, or insert boot media in selected boot device and press a key". Noen som kan hjelpe? Mvh. Sluven Noen harddiskkontrollere trenger ekstra drivere for å fungere under installasjon av Windows. Last ned nLite og integrer driverne for din kontroller på en CD, eller lag deg en FLOPPY (xP) med driverne =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå