Gå til innhold

noen som har god erfaring med paypal?

Anbefalte innlegg

Hei jeg handler ofte på nettet, men bare her i Norge. Nå syntes jeg det har gått for lang tid, og er litt lei av å betale så mye for noe jeg kan kjøpe billigere. Paypal har jeg funnet ut hat blitt veldig populær for netthandlere som handler varer fra utlandet. Så paypal er noe jeg virkelig har lyst til å prøve, men jeg vet ikke hvordan det brukes.

Noen som har god erfaring og brukt det endel som kan guide meg litt?

MÅ man ha en paypal konto for å bruke paypal?

Går det an å skaffe sånn kontantkort for påfylling på konto? (sånn som man gjør med payex)

Trenger en god guide:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som PayPal-kunnskapene endelig kommer til nytte. :p

For å lage en hovedkonto, må man være over 18 og ha VISA-kort. PayPal har veldig streng sikkerhet (kommer tilbake). Siden du har fortsatt tid til å bli 18, kan du opprette en Student-konto. Det innebærer da at foreldrene fyller et online-skjema og overfører penger til deg. Når du har fylt 18, kan du gå over til en hovedkonto.

Her kommer sikkerheten inn. PP har strenge krav for at kontoinnehaveren er faktisk den man er, og forventer at man oppgir så riktig info som mulig. VISA-en registrerer man for sikkerheten og verifisering når man betaler med PP. Når det er gjort, er det bare å overføre penger fra bankkontoen. Man får oppgitt kontonummer og en transaksjons-ID som du må ha med hver gang du overfører penger. Så er det bare å begynne å handle. :)

En viktig ting som jeg har tabbet meg ut i og lært av: IKKE logg inn på kontoen fra offentlige PC-er(der flere har tilgang til). PP kan regne det som et forsøk på tilgang av tredjepart og sette begrensinger på kontoen din. Jeg tror systemet sjekker hvor og hvem IP-adressen tilhører ift til den opprinnelige. Min ble begrenset og jeg ble nødt til å sende inn dokumenter som beviser navn og adresse. Så, vær forsiktig.

Dette får holde for nå. Håper det ordner seg deg og du òg får nytten av PP. :) Noe mer du lurer, bare å spørre, eller sjekke ut hjemmesiden

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hmmm....jeg fant ut at jeg ikke trengte å ha min egen paypal konto enda. Så jeg lagde en med broren min sin identifikasjoner. Så det nå har broren min en paypal konto som jeg bruker. Men jeg lurer på en ting folkens, etter å ha lagd konto'en så spør de om verifisering. Jeg gjorde det, og de trakk 15kr fra konto'en. Så skulle jeg visst få en paypal kode som jeg måtte bruke for å verifisere meg. men den koden har jeg ikke fått, ihvertfall ikke på e-post. Står at jeg skal sjekke kortutskriften. Men hva er det? hvor er det denne paypal koden blir sent til?

Lenke til kommentar

"My account" og "Top up". Der står det kontonummer du skal sende penger til og transfer ID som du må legge inn som "betalingsinformasjon".

Dersom du ikke har nok penger på Paypalkontoen når du betaler noe vil den automatisk trekke det fra kredittkortet som er registrert.

Lenke til kommentar

Det er "Etterfyll". Når du logger inn, går du automatisk til "Min konto" om det er valgt i boksen under der du skriver inn passordet. Under Min konto har du menyen med ulike funksjoner. Der velger du Etterfyll og da kommer det opp info om hvor du skal betale, i blå boks. Så gjør du en helt vanlig betaling i nettbanken din mot oppgit konto og istedenfor KID bruker du overføring-IDen. Betaler altså ikke med KID, men med melding. I løpet av et par dager er PP-kontoen din fylt opp og klar til bruk.

Håper det hjalp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...