Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Viften på CPU'en *hjelp*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CPU trottler uansett ned, og i verste fall skrur seg av før den blir faretruende het. Hvor mye er egentlig "litt ut"?

CPU-temp er en ting, men tempen på kjernene er en annen og det er denne du bør følge med på.

62 grader er såvidt jeg vet smertegrensen for denne CPU'en da den deretter vil begynne å klokke ned for å unngå overoppheting.

Lenke til kommentar

Mistenker at smertegrensen for denne cpuen ligger på rundt 90-95 grader, som er vanlig. Derimot er 60 grader ganske vanlig hovedkortsperre på billigere hovedkort for at utstyret skal vare lengst mulig.

EDIT: Pga nesten vifteløs konfig og en vifte som datt ut av kontakten (jeg aner ikke hvordan) så har jeg funnet ut at athlon x2 kjører helt fint på 105 grader.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

PHII940 går sikkert godt over 62 grader, men Intel har vel en noe høyere smerteterskel hva temp. angår? Prøvde å google litt kvikt etter brukererfaringer med 940 og deres makstemp, men fant ikke noe i farten. Pøs gjerne på med en liten PM hvis noen finner det :)

Uansett, bort med sånn nogenlunde OT.

TS: Det skal ikke lengre være mulig å "svi" en prosessor og uansett så vil du sannsynligvis oppnå en viss kjøling på den delen som ikke er i kontakt med kjøleren. Kjør på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...