Gå til innhold

Vi har startet en seriøs "norsk" guild


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ønsker dere i alle fall lykke til, selv om dette ikke er noe for meg, men vil like fult gi et par tips.

 

Ikke håndhev noe Ilevel "restriksjon" i det hele og det store, bare se på spilleren. Om spilleren vet klassen sin er det mye bedre å "geare" han opp gjennom guilden enn å kreve at han har godt gear fra før av.

 

"seriøse" raiding guilder er det mange av og konkuransen er hard blant dem. Sørg derfor å fremheve hva som gjør din guild bedre enn andres og hvorfor denne guilden skal velges fremfor alternativene. Hva gjør deres guild så spesiell og står ut fra de andre? Ikke noe kritikk, men verd å tenke over når man skal rekrutere.

 

Er selv rekruterings offiser i min guild. Vi består av 144 members per i dag, alts and all, med rundt 70 eller noe slikt level 80 characters, men noen av dem er alts så regner med vi har en rund 50 level 80 accounts i guilden. Men vi er et lett assortemang av PvP, socials og raidere så vi mikser 10 og 25 man raids om en ann med 3-5 raids i uka (avhengig av signups). Hva jeg merker er at det er lettere å "selge" inn guilden om man vet hva man har å tilby som er "unikt" i forhold til de andre guildene. Etter en split var vi nede på 99 members for vell en månde siden, så vi har rekrutert ganske kraftig :)

 

I alle fall, ønsker trådstarters guild, hans medlemmer og offiseere lykke til med raids :)

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Enig i at det kan være viktigere å se på spilleren enn karakteren.

 

Vi trenger:

-2 Mage

-2 Warlock

-2 Rogue

-1 Enhancement Shaman

-1 Resto Shaman

 

Kan vurdere: Elemental Shaman, Shadow priest, Deathknight, Druid tank

 

Ellers ser det ganske greit ut.

 

Hunter, Warrior og Paladin er helt fult med mindre det er snakk om max gear / experience. Mulig det går an å presse inn en eksepsjonell holy paladin.

Lenke til kommentar

Om dere virkelig skal være så hardcore som førsteposten tilsier så burde man ha noen form for krav til gear, guilden jeg var i før jeg sluttet splittet rett før Ulduar, så vi tok inn masse greie spillere og satt ingen krav til gear egentlig. endte med å geare de opp i gamle instancer samtidig som vi var undergeared for hardmodes.

 

Folk ble dritlei av å kjøre naxx og waste en kveld på old content samtidig som vi wipet på hardmodes fordi vi ikke hadde gearet, også disbanded hele guilden 1mnd senere ellerno.

Så i en hardcore guild er gear-req absolutt et must, med mindre en skitgod spiller som har spilt virkelig highend har rerollet ellerno, da kan man seff vurdere å geare han.

Lenke til kommentar

Oppmøte, erfaring og forståelse er viktigere enn gear, men det er helt uaktuelt å ha en mengde undergearede folk. WotLK har vært ute et år og nå får man får bokstavelig talt ilevel 226-232 gear ved å gjøre daily heroic mode dungeon + lol-raid.

 

Folk med 226-232 gear, men uten komplett TotC + Onyxia + Ulduar er heller ikke noe særlig.

Vi søker folk som allerede kan å spille, ikke personer som potensielt skal lære det.

Lenke til kommentar

Dog en plass må man starte.

 

Et spørsmål å stille seg, hvorfor skal topp gearete personer joine deres guild? Kontra de andre raiding guildene?

 

Det dere kan tjene på er å ta inn personer som ikke er 100% topp gearet, ta et par uker og geare dem opp. Det dere tjener på da er:

 

1. Lojalitet

2. Kunnskap til raids

3. Kjennskap til Guilden's integritet, ledere og underledere.

 

Si dere tar ombord noen med snitt ilevel 215, kjører noen Ulduar 10/25 og Crusader 10, og da emblems farming om det trenges. Dere får kjennskap av personen, hvordan vekommende fungerer sammens med guilden og en person som i tilegg har godt gear.

 

Guilden min hadde en splitt for et par måneder siden, så vi var nede på 99 medlemmer. Vi endret vår rekruterings politikk slik at man tok inn personer mellom 70 og 80 i tilegg til dem som var level 80. Har ingen gear restriksjon. Per i dag teller vi 144 medlemmer og kjører 3-5 raids i uka, avhenger. Har tatt oss officers litt tid og mange emblems farming runder, men føler selv det er verd det.

 

Bare lufter noen meninger :)

Lenke til kommentar

Vi har nesten 50 folk med greit gear nå og rekrutteringen har gått over all forventning. Det er fortsatt en del folk som skal migrere i løpet av de kommende dagene. Det er kommet kommet en del forespørsler fra personer med >=240 average gear, men selv om vi har fått god feedback fra disse så er det et faktum at de har mange tilbud å velge mellom.

 

Problemet nå er lite forespørsler fra warlock og Shaman.

 

EDIT:

 

Da var første raid unnagjort.

Det kom ikke nok til at vi kunne gå 25, men TotC 10 og Onyxia gikk rimelig greit ned i løpet av noen timer. Dette er enkle raid, men jeg er likevel godt fornøyd til å være første dag.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det går ganske greit nå. Fikk til 4/5 TotGC 10 sist fredag.

Regner prosjektet som suksessfult selv om vi ikke helt har fått opp 25 size ennå. Rekrutteringen går iallefall bra for tiden.

 

For Icecrown Citadel og videre progress er det ønskelig med:

1x tank, vilken som helst klasse

1x av hver healerclass

5x damage (mage, elemental shaman, warlock, rogue, deathnight, retribution paladin)

Lenke til kommentar

Joda, det er ønskelig om ting er på stell med den ;)

 

Vi skal bygge opp til 25 nå, så det er ønskelig med det meste, men vi vil ikke gå for fort frem heller.

 

Regner med det kommer video fra TotGC 10 Val'kyr Twins og Lord Jaraxxus i løpet av dagen.

 

Der fant jeg en shadow priest jeg spilte med for 2 år siden. Han vil komme på faction change :) Nå¨går det bra her.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Temmelig upraktisk hvis man som healer skal kjøre

 

/run if IsMouselooking() then MouselookStop() else MouselookStart() end

 

mellom hvert healingspell som alle treffer forskjellige mål.

 

Lag en film der du gjør det eller hold kjeft.

 

Vedkommende som spiller prest har spilt fps-spill siden 1990 så han har nok bedre drag på mouselook enn de fleste andre. Det er rett og slett ikke praktisk når man bruker musen til å targete i raidframen.

Lenke til kommentar
Vedkommende som spiller prest har spilt fps-spill siden 1990 så han har nok bedre drag på mouselook enn de fleste andre. Det er rett og slett ikke praktisk når man bruker musen til å targete i raidframen.

 

Mouselook i fps-spill ble da ikke vanlig før etter quake1, som kom ut i 1996

Lenke til kommentar

Slutt å trolle.

Denne tråden hare med oppstart av en guild og ingen ting annet.

 

Det er likesågodt mouslook om man kun bruker x-aksen til å navigere og det har vært vanlig siden siste halvdel av 70-tallet (ja det var faktisk noe primitive first person greier så langt tilbake i tid) dog at det da ble brukt trackball og ikke mus men som igjen er omtrent det samme sett bort ifra at man beveger kule/ sensor i forhold til underlag i motsettning til å bevege selve kule/ sensor. At +mlook var en bryter i quakec har ingen ting med saken å gjøre. Det er like mye mouselook i en akse.

 

Han som har PoV i filmen har implementert toggle for mouselook og har aldri brukt "push to turn". Looklock addon ble brukt siden første dag han spilte WoW. Når WoW 2.0 kom så sluttet den å virke og det ble erstattet med:

/run if IsMouselooking() then MouselookStop() else MouselookStart() end

 

Han har også opplevlede chars i 8 av 10 classer og bruker ikke keyturns annet enn på healer. Han bruker heller ikke keyturns når han ikke healer.

 

Jeg kan heller ikke noe for at akak ikke har innsikt til å skjønne at WoW-interfacet ikke støtter både mouselook og interface-klikk samtidig. Vel det går an å bruke et programmerbart oppsett med 25 knapper for å velge spiller i raidframen, men det er en ganske upraktisk løsning bare for å unngå kritikk for å være keyboard-turner.

 

Håper det ikke blir mer off topic nå.

 

Det har aldri vært meningen å skryte, likevel nå det få lov til å bli kraftig forbannet når folk vil trolle og komme med usaklig kritikk av kapable spillere. Spesielt når trollet tydelig ikke har peiling på praktisk anvendelse av interface. Det er et faktum at samtlige av oss som organiserer guilden har dårligere progress nå en vi har hatt noen gang tidligere, men noen kompromiss blir det om man skal starte noe nytt.

 

Eneste hensikten med filmsnuttene var å gi et ærlig bilde av hva de kan vente seg slik at andre kan gjøre seg opp en mening om de ønsker å delta. Det har tydeligvis hjulpet mtp at vi ikke bare får mange fler henvendelser men også fra bedre spillere enn før.

De som vil ha high-end-progress får se seg andre steder etter guild ned mindre de er villige til å være med og jobbe seg til et slikt nivå fremfor å bli boostet av andre.

 

Hårsår til de grader, men folk kan holde seg unna med mindre de har noe konstruktivt og on topic å komme med.

 

Det må gå an å skjønne at tråden handler om oppstart av guild og ikke om kritikk av meg eller mine venner.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...