Gå til innhold

Trenger hjelp med lydkort (EMU) og cubase

ertestuing

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg et Emu 0404 USB lydkort for å kunne spille inn gitar, keyboard, bass osv, men jeg har noen problemer med det. Det er sannsynligvis bare noen innstillinger som er feil, så jeg håper det er noen som kan hjelpe.

1. For det første får jeg ikke lyd når jeg spiller av musikk på f.eks youtube. iTunes vil ikke spille av sangene i det hele tatt. Virker nesten som pc'en (vista) ikke har registrert kortet ordentlig. Prøvde å reinstallere lydkortet, og plutselig funket lyden fint. Men når jeg da skulle sette opp innstillingene i cubase som det sto i quick start guiden og endret noen innstillinger, kunne jeg ikke lenger spille av musikken i iTunes. Når jeg endret disse innstillingene tilbake kom ikke lyden tilbake. Har nå prøvd å reinstallere enda en gang, men får enda ikke lyd fra iTunes (vil ikke spille av) eller youtube.

2. For det andre så får jeg ikke spilt inn i cubase le som fulgte med. Sonar fulgte også med, og der fungerer det helt fint. Jeg har lyd inn til lydkortet, men får ikke signal inn til cubase.

Håper noen kan hjelpe...

Endret av ertestuing
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå funnet ut hva som er problemet. Fikk lyd i Cubase ved å installere en oppdatering fra nettet. Det som er problemet må være asio-driveren. Hvis jeg starter lydkortet på nytt får jeg til å spille musikk fra f.eks itunes. Men hvis jeg da åpner cubase, lukker det, og åpner itunes igjen, funker ikke itunes. iTunes funker da igjen hvis jeg restarter lydkortet, men det må jo være mulig å kunne høre på musikk mens man bruker cubase.

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...