carnilio Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Har prøvd å sjekke litt rundt, men så langt det eneste kortet som ser ut til å ha dette er Asus P6T6 WS Revolution. Jeg har hatt mange Asus kort, og er generellt fornøyd med dem, men ville gjerne ha litt alternativ om det er andre aktuelle hovedkort? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) EVGA X58 SLi, EVGA X58 Classified serien, en del MSI Eclipse hovedkort, ASUS Sitt Rampage 2 Extreme, Gigabyte sine kort med 3x eller flere PCI-E slots. Det er en hel drøss der ute. Sitter selv på EVGA X58 3X SLi Classified. Endret 10. september 2009 av 007CD Lenke til kommentar
carnilio Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 (endret) @ 007CD I følge ASUS selv har ikke Rampage II Extreme 3 Pci-e x16 (@x16) den har opp til to som kjører x16, og en som kjører x8? Det er selvfølgelig mulig jeg har lest feil, men de fleste kortene jeg har sett har selvfølgelig 3 eller mer spor på pci-e x16 størrelse, men de er ikke alle klokket til x16? Det eneste kortet jeg har sett som sier spesifikt at det vil ha x16 for alle tre pci-e x16 spor på en gang er P6T6 WS Revolution. Ellers har ikke sett på de EVGA kortene da, så tusen takk for det tipset. jeg skal sjekke de i allefall så får du evt bevise meg feil på punktet over edit: 3 x PCIe 2.0 x16 support at x16, x8, x8, or dual x16 speed Endret 10. september 2009 av carnilio Lenke til kommentar
carnilio Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Ser att MSI Eclipse Plus, EVGA X58 Classified 4-Way SLI, EVGA X58 SLI Classified Hydro Copper, EVGA X58 SLI Classified, og EVGA X58 SLI, har i allefall 3 PCIe x16 @ x16 Endret 10. september 2009 av carnilio Lenke til kommentar
carnilio Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 om mulig, hadde jeg foretrukket og ha ett kort som har 6 eller 7 PCIe spor satt opp slik at jeg kan kople til kort (som hver tar to plasser)og fortsatt ett PCIe x1 kort eller vanlig PCI(mest sansynlig lydkort) så langt ser MSI Eclipse Plus, og EVGA X58 Classified 4-Way SLI, de beste alternativene, men kun Eclipse Plus har pris I prisguiden? noen som vet om ett bedre alternativ? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Nå er det ikke store forskjeller mellom de som har x16 x16 og x8 og full X16. Faktisk er det dårligere ytelse med NF200 brikken: http://www.hardocp.com/article/2009/01/06/...minary_results/ Ellers så ville ett 3 veis SLi med PhysX og lydkort sett slik ut: http://www.overclock3d.net/gfx/articles/20...8132944860l.jpg Endret 13. september 2009 av 007CD Lenke til kommentar
carnilio Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 (endret) I see. Og det opsettet var nesten det jeg hadde tenkt bortsett fra å ha ett lydkort istedet for Phys-x. Har vert heldig nokk til å få tak i tre like kort som jeg hadde planer om å bruke sammen i ett prosjekt snart, men da var jo ideen og få mest mulig it av alle sammen. Og hadde håpet på og sette dem i x16 @ x16 alle sammen ("True 3-way SLI"). Nettop hvorfor jeg spør her, for å unngå "16-16-8" eller "16-8-8". Men slik som jeg forstår er dette mulig med x58? (Har egentlig ikke vurdert nvidia brikkene, sett at jeh har også allerede hørt at de ikke strakk seg like langt. men for å illustrere sånn CA hvilken rekkefølge jeg hadde tenkt: [PCIe x1] [PCIe x16] [Any] [PCIe x16] [Any] [PCIe x16] [Evt ingen eller "Any"] Slik att jeg får [Lydkort PCIe x1] [Grafikk] [-kort 1] [Grafikk] [-kort 2] [Grafikk] [-kort 3] Om jeg forsto rett kan MSI Eclipse Plus passe til dette? (Om jeg husker rett har den); [PCIe x1] [PCIe x16] [PCIe x1] [PCIe x16] [PCI] [PCIe x16] [PCIe x16] Til og med med 4 kort (ett for Phys-x) vil jo ikke noen av disse sitte i "slot 1", slik at denne fortsatt er fri til f.eks. ett lydkort? Evt EVGA med Classified 760; [PCIe x1] [PCIe x16] [Tom] [PCIe x16] [PCI] [PCIe x16] [PCIe x16] -som også ser ut til å ha ett ekstra spor for lydkort øverst. Noe ingen av ASUS kortene har. Så ASUS er ute av bildet. Liker dog ideen til EVGA kortene, spesielt 4-way med ekstra-utstyret du kan kople tl der. Men om jeg skal være kresen ellers passer fargene på MSI bedre over-ens med prosjektet forøvrig. Så jeg er litt i tvil. (Men mange takk allerede 007CD, for tipset om EVGA og MSI) Endret 11. september 2009 av carnilio Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Når sant skal sies, så vil jeg faktisk våge å si såpass at EVGA kortet er milevis foran MSI når det gjelder kvaliteten på kortet. PWMen til CPUen er en ting, den er kvalitet fra Volterra og er en 10 fasers heldigital variant som kan teoretisk forsyne opptil 600W til CPUen under overklokking, dog ekstremklokking med LN2. Lenke til kommentar
Royalgipsy Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Det har riktignok vært problemer med 3xsli støtten til asus rampage 2 og det har vært årsaken til den kraftige prissenkingen på kortet, att det har tatt lang tid å fixe men det har betalt seg for kortet er nå fullt komatibelt med 3xpcie x16 + att det er lagt til støtte for Xeon processorene både fra 3500 serien OG 5000 serien i det nyeste bioset, jeg har selv prøvd ut det ! men dette er ikke offentliggjort da Asus ikke vill ha offentligjort det. Mangel på ofentligjørelse kommer av att de ville prøve å få till en snarvei med å tillate 3x pci-e x16 uten å legge til støtte for xeon, for det skulle stjele marked fra de andre work og serverorientrte kortene deres som er dyrere.... men det viser seg att det var ikke mulig å få till uten xeon støtte... så de måtte følge strømmen og gjøre akkurat som de andre produsentene... Nå er også kortet mindre begrenset på flere områder og tåler en del høyere klocking og volt og merkelig nok har det lavere temperatur på voltregulatorene .... Så nå er dette faktiskt ett kort i klasse med supercomputer kortet men med færre pci-e plasser og går rett i strupen på 3xsli classified og setter seg der... ok classified er penere men jag har hatt problemer med ett par av dem også..en RMA tog 3 måneder bla. og så sendte de meg ett kort som jeg hadde hatt før osv.. Rampage 2 har med andre ord blitt mere for pengene en de andre om man ser jevnt på det. Endret 12. september 2009 av gipsy_boy Lenke til kommentar
carnilio Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 hmm. Hovedproblemet mitt er att Rampage II ikke har plass til lydkort i tillegg til 3x doble kort i PCIex16, tilogmed om det støtter 3 x PCIe x16 @ 16x Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Som sagt, så er ikke ekte X16 noe å stride etter heller, for den er ikke ekte. Det er som å sette en T kobling på ett vannrør og hevde at du kan flyte dobbelt så mye vann igjennom, men røret inn i T koblingen vil da ikke kunne flyte inn mer vann kan det? Lenke til kommentar
carnilio Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 godt poeng, men det er jo værdt ideen om å ha mist mulig flaskehalser i disse 3 (1) rørene Men selvfølgelig. ser metaforen. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Du får ikke mindre flaskehalser... Snarere tvert imot faktisk om du ser reelt på det. Sjekk HardOCP linken ovenfor så ser du hva jeg mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå