VistaX Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Jeg vurderer SurfPrat M fra Telenor med min HTC Touch Diamond 2 og lurer på følgende: Hvor mye er 500 mb datatrafikk egentlig? Hvor mye brukes det cirka, på oppdatering av vær, aksjer og å være på internett (laste ned f.eks: www.liverpool.no/tv2sporten.no/hegnar.no osv)? Endret 10. september 2009 av Fabris Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 500 Mb er litt mindre enn det du får plass til på en vanlig CD plate. Den kan lagre ca 650 - 700 MB Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Jeg vet hvor mye 500 mb er, men ikke i forhold til det å være på internett på mobilen (altså de nevnte punktene). Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Vil tro hvis man kun tar med nettsider som er tilrettelagt for mobilbrukere, så kan det være et par døgn kontinuerlig surfing - eller kanske det holder littegranne lengre Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Jeg vet at det er sånn at jeg kan laste ned en side, og deretter lese på den så mye jeg vil uten å betale noe ekstra. At jeg derfor bare betaler for antall nedlastet megabyte. Noen som vet noe mer konkret ang. første post? Lenke til kommentar
Nilladilla Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Usakelig vanskelig å svare på. Er sidene du surfer på tilpasset mobil, kutter du kraftig ned på megabytene - og er de ikke tilpasset går det fort noen mega. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Eg har datapakke 100 MB, og surfar wap- og websider med Opera Mini, og med bilete skrudd av. Då er 100 MB rikeleg, og eg får litt til overs til surfing på bærbar PC. Brukar du ein vanleg nettlesar på websider vert vel det som å bruke mobilt internett på bærbar PC. Og då kjem ein ikkje så langt med 100 MB. Den einaste måten å finne ut kor mykje data du brukar er å prøve deg fram. Lenke til kommentar
Nilladilla Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Spotify til mobilen bruker 160kbps, altså 70mb pr time avspilling. Forum-siden jeg er inne på nå er 635kb, mens vg.no sin forside er litt over 1mb. Lenke til kommentar
belenix Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg vurderer SurfPrat M fra Telenor med min HTC Touch Diamond 2 og lurer på følgende: Hvor mye er 500 mb datatrafikk egentlig? Hvor mye brukes det cirka, på oppdatering av vær, aksjer og å være på internett (laste ned f.eks: www.liverpool.no/tv2sporten.no/hegnar.no osv)? Vil tro at du vil komme ganske langt med 500MB til ditt bruk. Vi aner jo ikke hvor du beveger deg i løpet av dagen, om du har tilgang til Wi-Fi deler av døgnet eller ikke. Det gode med SurfPrat M fra Telenor er jo at går du over 500MB/mnd en gang i blandt så blir du jo ikke direkte "robbet", betaler da max kr 10,-/døgn. Så prøv. Jeg har selv SP M fra Telenor på min HTC Magic. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Med opera mini så er vel det meste eg har greidd å overføre av data i løpet av ein månad 20-25MB, då surfar eg i 30-45min kvar dag. 500MB er ekstremt mykje viss du berre brukar Opera mini. Onecall har dei lekraste dataprisane for mitt forbruk. Lenke til kommentar
Gripne Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hva gir 100 MB data sånn ca? • 1 MB er 1024 kB • 30 linjer e-mail med tekst og uten vedlegg er ca. 15 KB. Da kan du altså sende/motta 66 e-mail for 1 MB eller 6000 e-mail for 100 MB. • Ett jpeg-bilde i A4-størrelse fyller ca. 2 MB. • mobil.vg.no: Forsiden på VG i mobilversjon er 203 KB. (Det er den største varianten. Jo mindre telefon du har jo mindre er siden som blir lastet) • www.vg.no: Forsiden på VG i PC-versjonen er ca 1-1,4 MB • Så med 100 MB, kan du laste forsiden til VG 70 ganger pr måned eller mobilversjonen 500 ganger Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Eg meiner wap.vg.no er ca 3 kB i Opera Mini med bilete slått av. Opera er kjekk å ha. Lenke til kommentar
Saint_78 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hmmm, installerte akkurat 3G Watchdog til min HTC Hero. Den måler opp og ned trafikk per døgn og har gitt meg en liten vekker. Når telefonen ligger i ro i 12t, uten bruk av internett, Facebook, epost etc. så har den brukt ca 610kb "av seg selv". Det er 1.2mb i døgnet, rett ut viduet. Gå inn på XDA Developers og se om du finner ett lignende program til din Diamond 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå