Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Noe "KLIKK" med WD5000ks HD

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Western Digital 500gb harddisk (WD5000KS)(ca 1år gammel).

Når jeg starter opp disken så starter den som normalt i 1-2 sekunder, før den begynner å klikke 2 til 3 ganger, for deretter å slå seg automatisk av. Har prøvd å koble harddisken uten sata(kontakten som går fra harddisken til hovedkortet), da går den som normalt, men med en gang sata konntakten settes i begynner den å klikke... :S noen som har noen løsning, eller forslag på hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beskrivelsen ligner mekanisk feil på skrive- /lese-hode. :(

Scroll til midtveis ned siden, og prøv de forskjellige lydeksemplene som er kjent på WD5000KS her

At disken spinner med strøm viser bare at den funksjonen er normal. Signalkabelen setter den i arbeid, noe som altså klikker. Reparasjon av den type feil koster flesk, og er vel bortimot umulig å rette på "kjøkkenbenken", dessverre.

Lenke til kommentar
Click of Death. Bare å kaste den. Ingenting å gjøre med, dessverre. Her hjelper ikke garantien.

Huh? Hvis disken bare er 1 år gammel, så hadde jeg gått til kjøpsstedet og brukt garantirettighetene. Sannsynligvis fått en ny. Jeg hadde definitivt ikke bare kastet den.

Lenke til kommentar
Click of Death. Bare å kaste den. Ingenting å gjøre med, dessverre. Her hjelper ikke garantien.

Huh? Hvis disken bare er 1 år gammel, så hadde jeg gått til kjøpsstedet og brukt garantirettighetene. Sannsynligvis fått en ny. Jeg hadde definitivt ikke bare kastet den.

'ballsack' har rett; glemte å nevne det, men selvsagt får 'thomaszito91' ny på garanti. Det er kanskje liten trøst hvis han mangler backup av viktige filer - eventuelt, that's life...

Lenke til kommentar

Netshop.no er bare "pianisten", men de er rette vedkommende og har telefon ;)

Vi som brukere og kunder kjefter maksimalt på produsenter som leverer upålitelig maskinvare. De vet at dårlig rykte viser mange eksempler på stor skade for stolte brands på den måten...

Så skal vi le av det hele og være litt sinte på heft og midlertidig tapt hdd, fordi vi er forbasket gode til å ta backup :) hdd-havari er noe av det værste - sett dem opp i sikreste raid.

Lenke til kommentar

WD5000KS? Jeg har hatt tre WD5000AAKS som har tatt kvelden. Bare returnerer de på garantien. Så lenge det er garanti skal det gå rimelig greit. Selgeren får erstatning fra leverandøren.

Jeg klarte faktisk å få liv nok i alle tre til å få ut de aller fleste filene. Hvis harddisken får stå og tikke/snurre lenge nok klarer den ofte å "selv-fikse" seg selv slik at man får kontakt med den igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...