Gå til innhold

Ødelagt ekstern hd, my book premium

_HKH_

Anbefalte innlegg

Ok, så her tar jeg backup av alt som er viktig på pcen min. Legger det på min eksterne hd, en my book premium. Alt er fint.

Dagen etterpå vil den ikke fungere lenger. Heller ikke på macen. Jeg prøver både usb og firewire, men samme resultat. I osx dukker den ikke opp i det hele tatt og i windows xp kommer den opp som en uformatert hd.

Greit, så starter jeg googlingen. Finner denne guiden:

http://icrontic.com/articles/advanced_data_recovery

Følger den, men ingenting fungerer. I get data back for fat32 kommer jeg etter laaang tid frem til en skjerm der det står at disken er tom.

Hva er sjangsene mine nå? Kan det være at problemet ligger et eller annet sted mellom selve disken og pcen min? Er det mulig å ta ut disken fra mybook - kabinettet og sette den inn i maskinen på et vis? Vil det ha noe for seg?

Andre forslag?

Setter pris på gode innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dataene dine er uvurderlige og unike, så er det hensiktsmessig å ta disken ut av boksen (du mister garantien på boksen og vil mest sannsynligvis måtte bryte den istykker for å få disken ut) og forsøke å koble den til inni en maskin for deretter å prøve getdataback. Hvis ikke GDB klarer dette (evt bare viser tom disk) så er det nok en jobb for Ibas elns.

Er det slik det høres ut som, altså at disken benyttes som backup, så er det en garantisak. I vertfall om den ikke er så veldig gammel da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...