Molochtov Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 -Ribba er så varm at jeg kun kan holde i den noen få sekunder før den blir for varm. Er dette normalt? Load temp på cpu (2100 palomino) steg fra 54 til 58-59. Føler dette er fryktelig varmt for både skjermkort og cpu. Men som sagt, er dette normalt, eller bør jeg vurdere å gjøre radikale endringer på kjølesystemet (les: det nesten fraværende kjølesystemet: Igloo silent breeze. That´s it. vil ha det stille)? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Kjøleribben skal være varm, da den flytter varmen vekk fra gpu.. men hvor varm den skal og bør være aner jeg ikke.. Du kan sikkert senke temperaturen litt hvis du har skikkelig luftgjennomstrømming i kabinettet, evt. en vifte som blåser på kjøleribben. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Har du ingen kabinett vifter bør du absolutt overveie å skaffe deg noen, du kan finne noen meget stillegående papst-vifter på www.microplex.no. Lenke til kommentar
Molochtov Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Vurderer det, men har probl med å finne nok viftekontakter. Har kun én på hovedkortet, trenger to. Kan jeg koble vifter til PSU? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Seff. Har masse kontakter og stuff hos mikroplex. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 for å gi svar på det du spurte om: nei, du ødelegger ikke verken kort eller cpu med denne varmen, det er ikke skadelig. kortet er laget for å tåle det og mer til, det er også cpuen din. eneste grunn til å hive inn en vifte er hvis du skal overklokke lengre. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Varmen kan nok ha litt å si på hvor lenge kortet / cpu lever, så jeg tror at noen kabinett vifter ikke hadde ikke gjort noe. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 innen evt. cpu eller skjermkort konker fordi det er stressa av å ha blitt kjørt ved for høy temperatur, så er de utdaterte for 2 år siden... Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 ånei du, lenger enn 2 år tror jeg nok, MYE lengre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå