Ellingsen Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hei! jeg har akkuratt laget meg en blogg. Der har jeg en kommentarfunksjon som jeg gjerne skulle hatt litt hjelp til og gjøre perfekt. Jeg vil gjerne ha en funksjon som de har på facebook, nåt man trykker på "vis alle kommentarer" eller hva det står. Man viser 2-3 kommentarer, også hvis man trykker på "vis alle" så blir den større og "dytter" resten av contentet nedover på siden.. Håper noen skjønner hva jeg mener, og har en løsning/tutorial liggende. På forhånd takk. Lenke til kommentar
luxus Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Her kommer en løsning, jQuery er benyttet. Den er dog ganske enkel, og fungerer med å sjule/vise elementer som alt ligger i DOM. Det som kanskje er bedre, hvis du ønsker å optimalisere databasekall med en LIMIT på kommentarene dine, må være å gjøre uthentig av kommentarer som ikke blir vist opprinnelig via et ajax-kall til server. $(function() { // Vi har nå fått hentet ned jQuery og DOM er ready // Henter alle a-tags av klasse vis_flere, og hekter på en click funksjon $("a.vis_flere").click(function(e) { e.preventDefault(); // Forhindrer browseren i å prøve å gå til URL med #-tagen bak. $(this).html($(this).html() == "Vis flere" ? "Sjul" : "Vis flere") // Ender på HTML-en inne i a-tagen .next("div.flere_kommentarer") // Går til neste node i DOM som er en div med klasse flere_kommentarer .slideToggle(); // Kjører animasjon slide på denne. }); Se forøvrig vedlegg for fullt HTML-eksempel! :-) vis_mer.html Lenke til kommentar
Ellingsen Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Dæven. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå