Gå til innhold

Spørsmål om siba/kjøp over internett


Anbefalte innlegg

jeg bestilte ps3 fra siba i forrige uke, har ikke hørt noen ting uten om en liten mail at de hadde fått bestillingen. på sida deres står det ingenting om ordren når jeg logger inn, men står datoen jeg la den inn (fredag)

 

igår så tok jeg og ringte og fikk snakke med en kvinnelig kundebehandler, og hun sa at jeg ikke kunne kansellere bestillingen.

Kan dette her stemme? neste jeg spurte om var når pakken ble sendt, og det kunne hun ikke svare på fordi de ikke hadde den på lager, men hun regnte med innen et par dager. (assuring..)

 

så ja, lurer på om det stemmer at de kan nekte meg å kansellere bestillingen?

hvis dette stemmer har jeg en returrett som kommer til å bli brukt uansett. stikker heller på elkjøp ellernoe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dem kan kreve at kjøpet gjennomføres, men ved kjøp over internett har du 14 dagers angrerett.

Du må dog da hente ut pakken og betale returporto tilbake.

 

Jeg ville ringt en gang til og forklart saken på nytt, og hvis dem nekter deg å kansellere ordren sier du bare at da henter du ut pakken og bryter forseglingen (slik at de må selge den som b-vare) og returnere den.

 

Regner med at det ordner seg da.

Lenke til kommentar
§ 41. Avbestilling før levering

 

Avbestiller forbrukeren tingen før levering, kan selgeren ikke fastholde kjøpet og kreve betaling. Hvis ikke noe annet følger av avtalen, kan selgeren i stedet kreve erstatning for tap som er en følge av avbestillingen.

 

Partene kan avtale en normalerstatning ved avbestilling (avbestillingsgebyr). Normalerstatningen kan ikke settes høyere enn det erstatning etter kapittel 11 normalt kan forventes å utgjøre.

 

Hvis det ikke er avtalt avbestillingsgebyr, utmåles erstatningen etter reglene i kapittel 11.

 

Med andre ord har du rett til å kansellere ordren.

Lenke til kommentar
§ 41. Avbestilling før levering

 

Avbestiller forbrukeren tingen før levering, kan selgeren ikke fastholde kjøpet og kreve betaling. Hvis ikke noe annet følger av avtalen, kan selgeren i stedet kreve erstatning for tap som er en følge av avbestillingen.

 

Partene kan avtale en normalerstatning ved avbestilling (avbestillingsgebyr). Normalerstatningen kan ikke settes høyere enn det erstatning etter kapittel 11 normalt kan forventes å utgjøre.

 

Hvis det ikke er avtalt avbestillingsgebyr, utmåles erstatningen etter reglene i kapittel 11.

 

Med andre ord har du rett til å kansellere ordren.

 

takk. ringer nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...