Gå til innhold

Kjøp av SSD. Hva anbefales?

dekar24k

Anbefalte innlegg

Heisann, som tittelen sier skal jeg bytte ut min trofaste Raptor OS-disk med en SSD-disk. Nå har jeg egentlig ikke fulgt med stort på SSD-utviklingen, så jeg har ikke fått med meg hva som er bra og ikke.

Jeg er som nevnt på jakt etter en OS-disk på rundt 60-64GB. Er det da noen som kan anbefale en disk med super ytelse? Regner med jeg bør gå for MLC-disk da jeg ser at SLC-diskene fortsatt er veldig dyre.

Alle råd mottas med stor takk! :)

Skal forresten bruke disken til Win7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer også å skaffe en SSD til systemdisk, men tenker også på mulighetene for å kjøpe 2 stk å ha i raid, hvis jeg har forstått det riktig så skal det øke ytelsen en del, eller har jeg misforstått?

mpx.no har jo OCZ 60 GB SSD 2,5" S-ATA II 64MB cache # 1 495 kroner. – Tilbud denne uken.

Lurer dog på å gå for 2x30GB for å spare litt, men har ingen erfaring med raid, er det noen vits...?

Lenke til kommentar
Vurderer også å skaffe en SSD til systemdisk, men tenker også på mulighetene for å kjøpe 2 stk å ha i raid, hvis jeg har forstått det riktig så skal det øke ytelsen en del, eller har jeg misforstått?

mpx.no har jo OCZ 60 GB SSD 2,5" S-ATA II 64MB cache # 1 495 kroner. – Tilbud denne uken.

Lurer dog på å gå for 2x30GB for å spare litt, men har ingen erfaring med raid, er det noen vits...?

Viss det var Vertex som var på tilbud på mpx så er den 1 695,- nå. ikke 1 495,-

Men det er likevel et godt kjøp om du ikke orker å vente på Intel x25-m gen2 80gb

Viss den 60gb ikke var Vertex hvilken er det da? Finns mange dårlige OCZ SSD'er.

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte min X25-M 80GB (R5 Retail som ikke står i Prisguiden) for snart ett par uker siden, var det 75 på lager, de ble revet bort i løpet av 2-3 dager. Enten må man bestille før de kommer på lager eller være en av de heldige som får kjøpt når de er på lager.

Første mann til mølla gjelder når etterspørselen er ekstrem ;).

Endret av Svedge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...