Gå til innhold

[løst] ram ikke kompitabelt med hovedkort?

le639

Anbefalte innlegg

Jeg hadde bestilt noen pc deler fra netshop, men minnet var visst vanskelig å få tak i. Så jeg skrev til dem at de kunne bytte det ut med Muskin 4gb. Glemte å sjekke om det var kompitabelt med hovedkort :ermm: Det står ingen Mushkin modeller på denne lista.(eller er lista bare over dem de har testet?)

Så det jeg lurer på er om jeg kan bruke minnet jeg har kjøpt, og har det noe å si hvilken spenning minnet har?

Endret av le639
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal gå helt greit å bruke det minnet på hk !

Måtte vente på en treg ned lastning av manualen, du kan stille volten på minnet fra 1.85V til 2.24375V i bios. Så hvis minnet må ha 2.3V for å kjøre 1066MHz, og du skal kjøre minnet på full klokke hastighet(trur ikke du vil merke stor forskjell fra 800-1066MHz), så passer det litt dårlig. Men det er ikke sikkert det må ha 2.3V til 1066MHz!

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Hvis du ikke stiller inn klokke hastigheten manuelt i bios, så vil minnet tilpasse seg FSB til prosessor, eks. du har en prosessor på 1066 FSB, da vil minnet kjøre 533MHz, og en prosessor på 1333 FSB, vil minnet kjøre 666 MHz.Som du skjønner, så trenger du egentlig ikke minne med større hastighet enn 800 MHz(PC 6400), hvis du ikke skal over klokke prosessor !

Når det står 2.3V på det minnet, så betyr det at produsenten garanterer at minnet skal være stabilt med en hastighet på 1066MHz, når minnet får 2.3V.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...