christian1986 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Tenkte jeg skulle prøve å få liste ut mine medlemmer fra en database til et excelark, og fant denne koden. Har selvsagt passet på at den kobler seg til min database, og modifisert querien. Så over til spørsmålet mitt. Hvordan bestemmer jeg hvordan det blir skrevet ut? Nå får jeg alt i kolonner horisontalt, mens jeg ønsker vertikalt. <?php header("Content-type: application/octet-stream"); header("Content-Disposition: attachment; filename=ajareport.xls"); header("Pragma: no-cache"); header("Expires: 0"); include("../wp-config.php"); $sql = mysql_query('SELECT * ' . ' FROM phpbb_profile_fields_data' . ' JOIN phpbb_users ON phpbb_users.user_id = phpbb_profile_fields_data.user_id' . ' WHERE pf_medlemsstatus="2"' . ' ORDER by pf_etternavn' . ' LIMIT 0 , 100'); print 'Mailliste: '; while($row = mysql_fetch_array($sql)) { echo $row['user_email']; print '; '; } print "$header\n$data"; ?> Håper noen vil hjelpe meg her:-)... Edit: Og hvordan får jeg den til å forstå æøå? Endret 10. september 2009 av christian1986 Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Jeg har aldri prøvd det før, men google sa: http://www.999tutorials.com/php/create-excel-files-with-php/ Annbefaler deg å slå deg litt løs noen ganger og prøve å Google problemene dine Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Hmm, prøvde vår venn google men fant ingenting... Ellers så fikk jeg det til selv etter myyyye knoting. Lurer forresten fremdeles på hvordan jeg skal få koden til å gi riktig æåø ut, så om noen har tanker rundt problemet, så fyr løs. Har fått tips om at mysql_query("SET NAMES 'utf8'"); skal kunne løse problemet, men jeg kan ikke nok til å få det inn i koden. Koden ser slikt ut nå <?php header("Content-type: application/octet-stream"); header("Content-Disposition: attachment; filename=lmk_medlemmer.xls"); header("Pragma: no-cache"); header("Expires: 0"); include("../wp-config.php"); $sql = mysql_query('SELECT * ' . ' FROM phpbb_profile_fields_data' . ' JOIN phpbb_users ON phpbb_users.user_id = phpbb_profile_fields_data.user_id' . ' WHERE pf_medlemsstatus="2"' . ' ORDER by pf_etternavn' . ' LIMIT 0 , 100'); if (is_user_logged_in()) { echo "<table border = '1', bordercolor = '000000'> <tr> <th>Etternavn </th> <th>Fornavn</th> </tr>"; while($row = mysql_fetch_array($sql)) { echo "<tr>"; echo "<td>" . $row['pf_etternavn'] . "</td>"; echo "<td>" . $row['pf_fornavn'] . "</td>"; echo "</tr>"; } echo "</table>"; mysql_close($con); print "$header\n$data"; } ?> Endret 11. september 2009 av christian1986 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå