Querke Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Trenger en PC som kjører modern warfare, age of conan og WoW uten problem. Har skjerm med oppløsning på 1920x1200, og dette gjør til at jeg trenger en del bedre hardware. Har en corsair powersupply på 600w, Rambrikker OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4gb, og prosessor som heter Intel 2 duo core E6850(3.0Ghz). Disse delene har jeg vedlig lyst til å beholde, men må kanskje bytte ut noen av disse også? Også et antec nine hundred med masse av plass. Kjører med vista ultimate 64 og har lyst til å bygge selv. Også jeg er en stor fan av Intel og nVidia, men det skal ikke ha så mye å si Grunnen at jeg spør her på forumet er at jeg er utdatert på hardware nå til dags og trenger hjelp. Endret 10. september 2009 av Querke Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Nå har nettopp Intels nye prossesorserie core I5 kommet, så ville nok kjøpt det, kjøpt et HK med Intel P55 og kjøre Ati 4890 i crossfire. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Har ikke peil på prossesorer eller HK, noen forslag? Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Her er et oppsett som kjører AoC og WoW glatt. Senere kan du kjøpe et skjermkort til og evt. overklokke prosessoren. https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=104417 Lenke til kommentar
ersa Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Du sier ingenting om hvilket skjermkort du har i PCen du har nå. Hardwaren du har er nemlig ikke så halvgale. Kanskje starte med å oppgradere skjemkortet? Blir du ikke fornøyd da så kan du bytte ut HK, CPU og ram. Endret 10. september 2009 av ersa Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Han trenger jo en oppgradering snart uansett. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Du sier ingenting om hvilket skjermkort du har i PCen du har nå. Hardwaren du har er nemlig ikke så halvgale. Kanskje starte med å oppgradere skjemkortet? Blir du ikke fornøyd da så kan du bytte ut HK, CPU og ram. Speccs på min nåværende PC: GFX: Gainward geforce 8800GT 512mb CPU: Intel 2 duo core E8400 tror jeg den heter (3.0Ghz) RAM: OCZ DDR3 4 GB Value Memory Gold i5 Strømforsyning: Corsair noe med 550w Hovedkort: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX, OS: Vista premium 64 Kabinett: Antec nine hundred Han trenger jo en oppgradering snart uansett. Enig, er ikke hver dag man har 30k på konto, må handle raskt + mine nåværende komponenter gir meg en del fps lag på AoC, samt at PC'en fryser mange ganger... ja jeg har prøvd å fikset det, folk jeg har spurt har kommet fram til at noen deler er defekte, eller jeg trenger oppgradering. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Da hadde jeg ventet med å kjøpe ny PC. Den PC'n der er ganske okei. Hvis du vil ha mer ytelse kan du overklokke skjermkortet og CPUn. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Hva med dette? Da hadde jeg ventet med å kjøpe ny PC. Den PC'n der er ganske okei.Hvis du vil ha mer ytelse kan du overklokke skjermkortet og CPUn. Aight, men hva mener du kan være problemet med skjermfrysen da? Har ikke noe å gjøre med temperatur. Noen sier at hovedkortet kan være fuckd. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Det så greit ut det. Frysen kan f.eks komme av dårlige drivere. Lenke til kommentar
Querke Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Da venter jeg litt til prisene går ned, og så får jeg vel bare leve med denne irriterende frysen da Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Har du oppdatert driverene? Lenke til kommentar
Querke Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Hmm skjermkort og hovedkort er up to date da Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hva med dette? Da hadde jeg ventet med å kjøpe ny PC. Den PC'n der er ganske okei.Hvis du vil ha mer ytelse kan du overklokke skjermkortet og CPUn. Aight, men hva mener du kan være problemet med skjermfrysen da? Har ikke noe å gjøre med temperatur. Noen sier at hovedkortet kan være fuckd. Ville byttet rambrikkene til ett sett med 2 og 2 istede for 3 og 3. Hoverkortet du har valgt har bare 2 ddr kanaler og du vil da sitte igjen med kun 1 brikke på den ene kanal. kun i7 som har 3 kanaler etter hva jeg vet Lenke til kommentar
Querke Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Ville byttet rambrikkene til ett sett med 2 og 2 istede for 3 og 3. Hoverkortet du har valgt har bare 2 ddr kanaler og du vil da sitte igjen med kun 1 brikke på den ene kanal. kun i7 som har 3 kanaler etter hva jeg vet /quote] Kjempe svar. det er slike svar jeg er ute etter cheers! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå