Gå til innhold

Mkv2vob o.l. problemer

buzo

Anbefalte innlegg

Har oppdaget ett program som heter mkv2vob, som koder om .mkv filer til et format som PS3 takler. Dette fungerte en stund bra, men i de siste månedene er det blitt mere problematisk. Hver gang jeg nå kjører det, går det ca. 5-10 minutter, deretter fryser pc'en helt. Viften går for fullt også. Eneste løsningen er å ta en 'hard reset'.

Dette begynte å skje først i Vista, men etter at jeg nå har oppgradert til Windows 7, skjer det samme der. Må sies at jeg ikke har noe kraftig maskin, det er ikke 2-3 core eller noe sånt. En standard Packard Bell maskin med AMD prossessor fra ca. 2005.

Jeg har også i det siste prøvd alle andre tenkelige, og utenkelige program og metoder for å transkode .mkv til noe annet. Hver gang med samme resultat, maskinen henger seg fullstendig.

Noen som har lignende erfaringer? Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også i det siste prøvd alle andre tenkelige, og utenkelige program og metoder for å transkode .mkv til noe annet. Hver gang med samme resultat, maskinen henger seg fullstendig.

Noen som har lignende erfaringer? Tips?

Fristende å spørre om du har sjekket temperaturen på CPU når du holder på.

Lenke til kommentar

Ja hehe, det var faktisk ett godt tips. Fant ut at jeg skulle prøve å fjerne litt støv inni kabinettet. Det er lenge siden sist. Der fant jeg ca. 0.4 cm tykke støvlag rundt viftene og rundt mellom skjermkort osv. Blåste med munnen inn, og da sto det en støvsky ut. Tok støvsugeren fatt og fikk fjernet en del. Har også kabinettet 'åpent' nå, da jeg ikke har montert ene siden. På denne måten får maskinen mere luft og kjøling.

Har nå satt i gang mkv2vob igjen, og så langt alt vel! Viftene har enda ikke gått for fullt, men kjører i normalt gjenge.

Lenke til kommentar
Ja hehe, det var faktisk ett godt tips. Fant ut at jeg skulle prøve å fjerne litt støv inni kabinettet. Det er lenge siden sist. Der fant jeg ca. 0.4 cm tykke støvlag rundt viftene og rundt mellom skjermkort osv. Blåste med munnen inn, og da sto det en støvsky ut. Tok støvsugeren fatt og fikk fjernet en del. Har også kabinettet 'åpent' nå, da jeg ikke har montert ene siden. På denne måten får maskinen mere luft og kjøling.

Har nå satt i gang mkv2vob igjen, og så langt alt vel! Viftene har enda ikke gått for fullt, men kjører i normalt gjenge.

Det er tryggere å bruk "luft på boks" til først å blåse ren maskinen og deretter støvsuge gulvet enn å bruke støvsugeren direkte i maskinen. Det kan fort bli en del statisk elektrisitet rundt en støvsuger.

Dessuten kommer man mye bedre til med "luft på boks" i små kriker og kroker og innimellom kjøleribber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...