Gå til innhold

Sapphire tar i bruk AMD 785G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er lettere å undervolte og underklokke cpu'ene fra amd en å overklokke de. du kan lett få til en tdp under 45w med en av 65w modellene.

 

edit:

Kan nesten minne meg litt om MSI 785GM-E65

https://prisguiden.no/product.php?product_id=112861

 

msi skal lage VELDIG gode hovedkort før jeg tør å prøve meg igjen :p

går man på en smell 2 ganger blir man rett å slett bare skeptisk.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Høres ut som ett fint htpc hovedkort ; )

 

 

msi skal lage VELDIG gode hovedkort før jeg tør å prøve meg igjen :p

går man på en smell 2 ganger blir man rett å slett bare skeptisk.

HUH :hmm:

har hatt 3 generasjoner med MSI til nå, og ingen av de har skuffet meg, sitter på x48c nå fortiden... gode overklokkere å ypperlig stabilitet.

Endret av reger
Lenke til kommentar

Jeg brant meg hardt på et MSI hovedkort en gang vi skulle bygge en spesialtilpasset og kostnadseffektiv backupservere med mye HDD-backup plass og et lavt budsjett slik at jeg ikke kunne velge de beste som Tyan, Supermicro, Intel ol. eller Asus el.(som var en del dyrere enn MSI den gang) Vi hadde problemer med hovedkortet i 2 mnd før jeg fikk kranglet meg til en RMA og aldri mer har vi fått lage slike løsninger. Dette på tross av at jeg valgte et av de beste hovedkortene til MSI den gang.

 

MSI er stort sett bannet fra HK domenet hos meg siden den gang. Men i dag finner du mye dårlig kvalitet i alle leire med unntak av Tyan, Supermicro, Intel og den slags.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Denne er kraftig nok til å spille av Blu-Ray?

Selvsagt. Er ikke Intel GMA945-serien den siste gjenlevende dinosauren som fortsatt ikke klarer å spille av 1080p?

 

For ordens skyld: Forgjengeren 780G, 780V og high end varianten 790GX, samt low end varianten 760G spiller også av 1080p. Brikkesett som har vært på markedet i snart to år.

Lenke til kommentar
Denne er kraftig nok til å spille av Blu-Ray?

Selvsagt. Er ikke Intel GMA945-serien den siste gjenlevende dinosauren som fortsatt ikke klarer å spille av 1080p?

 

Man trenger ikke noe mer enn et Intel Atom hovedkort med ION chipsett for å klare avspilling av bluray. Selv har jeg Zotac sitt 330 ION hovedkort til HTPC, dette spiller av bluray filmer fra bluray spiller, samt 1080p filmer fra filer.

 

Men man bør nok ha 330 Atom prosessoren som er dual core, 220 (single core) blir vel litt svak.

 

Som du sier så klarer ikke Intel GMA945 å spille 1080p, noe som jeg kan bekrefte da jeg et slik hovedkort i min bil PC, men til bil PC er det ypperlig.

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar
Men er 785G (Radeon HD4200) bedre enn 790GX (Radeon HD3300)?

Her er et sitat i fra konklusjonen på Tom's Hardware ifm denne testen av 785G

 

"Here's the bottom line: the 785G is a welcome update to a highly-regarded IGP, but with no more raw power than the 780G it will replace. The 785G is essentially the 780G chipset re-introduced with a number of attractive features, and it looks even better beside AMD's value-oriented Phenom II and Athlon II processors.
Lenke til kommentar
Denne er kraftig nok til å spille av Blu-Ray?
Selvsagt. Er ikke Intel GMA945-serien den siste gjenlevende dinosauren som fortsatt ikke klarer å spille av 1080p?
Man trenger ikke noe mer enn et Intel Atom hovedkort med ION chipsett for å klare avspilling av bluray. Selv har jeg Zotac sitt 330 ION hovedkort til HTPC, dette spiller av bluray filmer fra bluray spiller, samt 1080p filmer fra filer.

 

Men man bør nok ha 330 Atom prosessoren som er dual core, 220 (single core) blir vel litt svak.

Hvilket program bruker du og hvordan er CPU-bruken under avspilling av 1080p?

 

Men er 785G (Radeon HD4200) bedre enn 790GX (Radeon HD3300)?
har det egentlig noe å si? begge suger til spill uansett.

Det suger bare til de mest krevende spillene. De man gjerne ser i tester av skjermkort. Det finnes haugevis av mindre krevende spill som går fint på begge. Både gamle og nye.

 

men fungerer bra til alt annet. mener det står på eska til hovedkortet mitt at chipsettet klarer 3500 3dmark06 poeng eller noe. 790gx. men da trenger du 3ghz 4core phII cpu :p

Står det det på eska? Hva med alle spillene som ikke krever noe særlig av CPU og heller ikke klarer å utnytte mer enn 1-2 kjerner? (Det er jo et lite fåtall av spillene som klarer å utnytte mer enn 2 kjerner mer enn 60%.)

Lenke til kommentar
Denne er kraftig nok til å spille av Blu-Ray?
Selvsagt. Er ikke Intel GMA945-serien den siste gjenlevende dinosauren som fortsatt ikke klarer å spille av 1080p?
Man trenger ikke noe mer enn et Intel Atom hovedkort med ION chipsett for å klare avspilling av bluray. Selv har jeg Zotac sitt 330 ION hovedkort til HTPC, dette spiller av bluray filmer fra bluray spiller, samt 1080p filmer fra filer.

 

Men man bør nok ha 330 Atom prosessoren som er dual core, 220 (single core) blir vel litt svak.

Hvilket program bruker du og hvordan er CPU-bruken under avspilling av 1080p?

 

Jeg bruker Ubuntu med XBMC, men det som er problemet er at du ikke kan spille bluray plater via XBMC i Ubuntu.

For å spille av bluray plater bruker jeg, PowerDVD i Windows 7, dette fungerer utmerket. Så med andre ord må man ha dual boot system med windows og ubuntu for å spille av alle typer media. Det kommer etterhvert XBMC med hardware støtte, og da vil man kunne holde seg til Windows for å spille av alle medier. Nå er det også slik at jeg har lest at folk klarer å kjøre alle type medier via windows, men da ikke med XBMC, men med Windows media center, hvis man legger in coreavc codec. Har selv delvis prøvd men uten hell. Så jeg bruker XBMC i Unbuntu, og PowerDVD i Windows. Fungerer greit for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...