Pianissimo Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Det er kanskje ikke så fryktelig underlig, men det hadde likevel vært artig om enkelte større frivillige organisasjoner rasket sammen et program og en liste for å stille til valg. Humanitet og likeverd burde være grunnpilarer i ethvert politisk program, og da er det vel ikke "far out" om f.eks. Human-etisk forbund kunne ha en sjanse til å få inn noen mandater på tinget. Arbeiderpartiet har drøyt 50 000 medlemmer. Human-etisk forbund har ca 75 000 medlemmer. Nå ville jeg nok selv ikke ha gitt min valgstemme til Human-etisk forbund, da jeg har betraktelig mer sansen for Sosialhumanistene. De har en mer nyansert måte å forholde seg til saker og ting på. Jeg har i alle fall inntrykket av at uttalelser derfra har solid faglig forankring, i motsetning til populistiske ytringer som hagler fra øst og vest i disse valgtider Men det tar vel noen år før de er større enn Human-etisk forbund, skulle jeg tro. Vel, det var nå bare en liten fundering. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var plassert i feil kategori og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå