Gå til innhold

problmer med PSU

Anbefalte innlegg

hei

Har laget meg en media pc.

Oppsettet:

Har et Zoltac dualcore ATOM, med NVIDIA ION (http://mini-itx.com/store/?c=53#ION-ITX-A), en stadard (gammel) 250GB SATA disk, en Liteon blueray spiller (http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2480820;c:101251) og 2GB RAM. Alt er montert i SUpercase MI-100 kabinett (http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10557874;c:100158) med 250W PSU.

Problemet:

PSU har 2 ledninger til enheter. En sata med en utgang og en 4molex med 2 utganger. Problemet er at jeg kan are koble til HDD eller blue ray. om jeg kobler til begge funker bare en av de (den som er koblet til SATA strøm). om jeg bruker en omformer fra Molex4 til SATA og kobler blueray til denne lyser lampen foran men den vil ikke åpne/kjøre.

er 250W for lite til dette oppsetett? Trodde dette skulle vere plenty nok med dette hovedkortet? Kan det vere et annet problem. Ville det fks funke med en splitter på SATA strømmen?

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som enhetene din får for lav spenning. Prøv med annen (kraftigere) PSU.

Takker. skal teste dette. Vis spenningen er problemet vil det si at SATA kontakten ville funket om jeg hadde splittet den?

Spenningsfall skapes av overbelastning. Så; nei =|

ok Synes fortsatt det er litt rart det ikke skal vere nok spenning men da er det vel slik. (tror det kan bli hardt å finne en liten nok PSU til kabinettet). Om noen har forslag så feel free...

Lenke til kommentar
Høres ut som enhetene din får for lav spenning. Prøv med annen (kraftigere) PSU.

Takker. skal teste dette. Vis spenningen er problemet vil det si at SATA kontakten ville funket om jeg hadde splittet den?

ok Synes fortsatt det er litt rart det ikke skal vere nok spenning men da er det vel slik. (tror det kan bli hardt å finne en liten nok PSU til kabinettet). Om noen har forslag så feel free...

Du må huske at 250 W er teoretisk effekt. I virkeligheten vil den ikke kunne levere så mye. Effekten er også fordelt utover, så du kan ikke bruke 250 W på én plugg.

Lenke til kommentar

Du må huske at 250 W er teoretisk effekt. I virkeligheten vil den ikke kunne levere så mye. Effekten er også fordelt utover, så du kan ikke bruke 250 W på én plugg.

Joda det er sant og vist, men lest en test av en pce med samme setup (DVD i stede for blueray) og de fikk den ikke over 40W forbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...