8086 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Dette er et spørsmål som går litt over flere kategorier, men bunner ut i et spørsmål om plass og luftflyt, så jeg antar det er riktig kategori Har lyst til å bygge en minst mulig pc med SSD, vifteløst skjermkort og cpu med minst 4 kjerner. Det aller viktigste er at den er stille, men så vidt jeg har forstått så vil et større kabinett gi bedre luftflyt, og at jeg derfor må veie disse litt opp mot hverandre. Samtidig så vil et lite kabinett sikkert kreve et lavprofilskjermkort, men jeg ser ingen muligheter for å se det i produktspesifikasjonene i prisguiden. Så derfor henvender jeg meg til dere: skal(/kan?) jeg gå for et mini-kabinett i mATX eller ATX utforming? I min foreløbige handlevogn har jeg plukket ut en mATX løsning fra Antec (NSK3480), men jeg vet ikke om en ATX løsning fra Lian Li (PC-A05) hadde vært å foretrekke (liten, men dypere). Ting å tenke på Må ha plass til et (vifteløst) skjermkort. Ytelse er sekundært. Vil holde det stille, men det må ikke bli for vamt. edit: En anmeldelse av Antec mATX kabinettet konkluderer med at det er kjølig for moderate behov og lett oppgraderbart mtp kjøling. Endret 10. september 2009 av 8086 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Alle mini kabinettene jeg har vært ute for har plass til skjermkort med standard profil - som regel er det lengden man skal være påpasselig med. Det er stort sett bare desktop/HTPC som kan være for smale og som krever lavprofil-kort. Lenke til kommentar
8086 Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Takk for svaret! Fant til slutt målene på skjermkortet; det skulle være 25 cm langt, og da burde det jo passe i en kasse på 33 cm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå