Gå til innhold

Kjøp av Akustisk Gitar, nybegynner!

gamerman

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg ønsker å kjøpe meg en akustisk gitar, jeg har drevet med sang/vokal i snart 6 år og føler at jeg mestrer dette godt. Men jeg vil gjerne kunne spille gitar slik at jeg kan få laget mine egne sanger eller spille cover med den akustiske gitaren.

Spiller ingen instrumenter fra føret av, men jeg lærer ganske fort :)

Vil ha en billigst mulig, men den må høres helt grei ut også da :)

Når det kommer til å stemme gitaren så vet jeg ikke hvordan dette gjøres, men det kan vel evt de jeg kjøper den av gjøre om jeg betaler litt ekstra?

Har rundt 1000-1500 kroner å bruke om det går

Håper dere kan hjelpe meg

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder kjøp av gitar i den prisklassen, så er det sikkert like greit å stikke innom til den lokale musikkbutikken og høre hva de har inne av modeller som passer til budsjettet ditt. De ulike kjedene har ulike merker som de selger i dette segmentet. Man kan ikke forvente "alt" av en relativt billig gitar, men de fleste av gitarene i denne klassen går helt fint an å lære seg å spille på.

Stemming er ikke noe problem, du kjøpe bare en stemmeboks til 200-300 kr. Disse er enkle å bruke.

Det er flere måter å lære seg å spille gitar på. En metode som har vist seg å funke, er å kjøpe den berømte gitarlæreboka til Lillebjørn Nilsen: Lillebjørns gitarbok. Her vil du lære både grep og akkorder, men også endel teori og rytmefigurer.

Lykke til med spillingen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...