Titanica Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg kom over denne bloggen og dette innlegget, og tenker at det må jo være en megaflause at hele "Users"-mappen er delt pr. default i Windows 7? Og hvis man f.eks skal dele "My Music"-mappa, så deler Windows 7 hele "Users" igjen, så alt blir delt. Jeg har Windows 7 Ultimate RC 32 bit. Vet ikke hvilke andre versjoner det gjelder. Og håper for all del at dette er en glipp som de kommer til å fikse. Innspill? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Det er ikke en glipp. Kan ikke se mye på dette i Windows 7 nå, men dette har vel strengt tatt vært siden XP at brukerområdet er delt som standard. Lenke til kommentar
Titanica Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Det er ikke en glipp. Kan ikke se mye på dette i Windows 7 nå, men dette har vel strengt tatt vært siden XP at brukerområdet er delt som standard. Har aldri hatt det problemet med XP, men Vista hadde samme problem om at hvis man delte mapper inni My Documents, så ble hele Users-mappa delt, men tror ikke dette stod som default. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Mulig jeg missforsto i første post. Det jeg tenkte var at du la filer inn i users for å dele filer med andre. Slik det har blitt gjort siden XP. leser her om problemet du nevner: http://www.windows7taskforce.com/view/1495 Ser ikke på det som et potensielt stort problem da du kan gi rettigheter som du vil selv. Og som standard er det satt opp passordbeskyttet deling. Kan ta en test på dette når jeg kommer hjem senere i dag. edit: Fikk sjekket dette nå. Ikke bra at dette er aktivert som standard nei. Hvorfor dette er gjort vet jeg ikke, men det bør rettes på. Endret 10. september 2009 av TCi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå